Bezobrazluk prodavca u kineskoj radnji

Piše Nikola Pešić, Nišlija

U Nišu je kineskih prodavnica sve manje. No, jedna na Pantaleju još uvek radi. Za pohvalu je što na artiklima ima istaknutih cena, ali ne i to što račune izdaju uglavnom na zahtev.

Pazario sam neku robu i odokativno računao na oko 4.000,00 rsd. Kasir Kinez je uredno na računaru ukucavao cene i naplatio 4.139,50 rsd. Za svaki slučaj zamolio sam ga da mi izda račun. Odneo sam robu kući, uzeo naočare i prekontrolisao. Nešto mi je sumnjiv iznos preko 4.000,00 rsd. I gle čuda, 2 kom. utičnice od po 40,00 rsd, prikazane su kao muzička igračka od po 180,00 rsd. Naplaćeno je više 280,00 rsd.

slobopdna ilustracija

Vratio sam se u prodavnicu sa računom i reklamirao naplatu. Kao da su znali, odmah su mi vratili više naplaćeni novac. Iz ovoga zaključujem, to rade namerno, pa ko primeti primeti, a ko ne ništa. Prošo voz!

No, prihvatio sam i da je nenamerna greška, ali to ne opravdava. Izazvali su mi troškove ponovnog dolaska. Zahtevao sam da mi nadoknade troškove za taxi prevoz od 400,00 rsd. Tada se oglasio bezobrazni prodavac, naše gore list i, onako po srpski, rekao mi da ću dobiti ku.ac!

Nisu mi udovoljili. Nije ni važno, možda je moja greška što nisam na licu mesta kontrolisao. Obećao sam im da ću obavestiti tržišnu inspekciju i javnost preko medija – da spasem buduće potrošače.

Dakle, naravoučenije: – ne veruj trgovcu ako pazariš u ovoj kineskoj radnji i otvori četvore oči šta i kako kucaju na kasi!

4 Comments

  1. kinezi su ti krivi što ne gledaš, pa sada hoćeš i troškove. nego, da li ti je distribucija, vodovod, država nadoknadila pogrešno naplaćeno? ili su ti se izvinili? pred njima stojiš mirno i ćutiš, a na kinezima se siliš.
    poznat mentalitet. da pogadjamo za koga glasaš i čiju sliku držiš na zidu?

  2. Troskove ponovnog dolaska mozete uterati samo sudskim postupkom. U vasem slucaju to ne bi proslo. Mogli ste da kazete i da ste rentirali vozilo ili autobus, jos bi vise kostalo. Ili da ste izgubili na lutriji zato sto ste trosili vreme na ponovni odlazak. I uz to da vam je nanesen dusevni bol.
    Ja razumem vasu potrebu da vam se do kraja nadoknadi neka nacinjena nepravda, ali u realnom zivotu stvari tako ne funkcionisu. Prodavac je vec izasao u susret i vise nego sto treba tako sto vam je na rec vratio neke pare. Izgleda da je trebao da se pravi lud, onda bi ste zaista verovali da je greska nenamerna i verovatno ga ne bi nervirali troskovima taksija.

    Sledeci put, racun se odmah pregleda i mirna Backa.

    1. Potrošač je uvek u pravu, staro je pravilo u trgovini. Nije cilj trgovine da vas prevari, obmane i sl. već da pre svega zadovolji potrebe potrošača. Prodavac nije mogao da se pravi lud jer mu je dokumentovana greška, a da li je namerna ili ne, greška je ipak njegova. A to što potrošači dižu često ruke, dokaz je da ne znaju dovoljno svoja prava.

Оставите одговор на Pera Одустани од одговора

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *