Game of Thrones u Nišu

968full-dragan-bjelogrlicVeć nekoliko dana po svim domaćim i regionalnim medijima piše se o novom projektu koju glumac, producent i reditelj Dragan Bjelogrlić namerava da započne sa piscima Dejanom Stojiljkovićem i Vladimirom Kecmanovićem.

Nakon uspeha koji je postigao sa prvim delom filma Montevideo i neverovatnom gledanošću koji beleži njegov drugi nastavak, Bjelogrlić želi da srpsku kinematografiju obogati serijom o srednjovekovnoj Srbiji.

Dvojica popularnih pisaca bila bi zadužena za scenario zbog iskustva i umeća koje imaju u pisanju, ali i zbog poznavanja tematike vezane za dinastiju Nemanjića.

Povodom ovih najava, Dejan Stojiljković je za gradjanin.rs izjavio:

‚‚O ovom projektu sam prvi put pričao sa Draganom Bjelogrlićem još na pretprošlim Filmskim susretima. On je u to vreme pročitao moj roman Duge noći i crne zastave i dosta mu se dopao. Ipak, smatrao je da treba obraditi drugi vremenski period, krenuti od samih početaka srpske države, dakle od Nemanjića.

Dosta smo razgovarali na tu temu i složili se da je najbolja opcija serija i film koji će obuhvatiti jednu širu, univerzalniju priču, koja se ne bi doticala samo nas, već svih država koje se danas nalaze na prostoru nekadašnjeg Romejskog carstva, tj. Vizantije. Tu je, pre svega, Grčka, ali ne treba smetnuti s uma ni duhovne naslednike Vizantije, kao što je Rusija.

Treba imati u vidu i nasleđe Vizantije koje je prisutno u istočnoj i zapadnoj civilizaciji i koje je ogromno: filozofija, arhitektura, zakonodavstvo, umetnost… Takođe, značaj same Nemanjićke države je u tome što su se za njenu naklonost borili i Vizantija i Zapad, a sam Stefan Nemanja je čas ratovao, a čas se mirio sa Romejima. Upravo tu negde treba kražiti ključ za koncepciju serije.

Ja sam za to da se krene od Nemanjinog oca Zavide, i već sam uradio neku radnu verziju pilot epizode serije, ali sve je to još daleko od finalnog koncepta. Ono što je bitno, jeste da je Bjela jedan od retkih filmadžija u nas koji jedan ovako zahtevan projekat može da iznese do kraja.

Ko je gledao novi deo Montevidea, zna o čemu govorim. U produkcijskom smislu, tu jeste uzor HBO serija Igra prestola. Naravno, naša priča bi se razlikovala u žanrovskom smislu, jer je u pitanju istorijska fikcija, a ne epska fantastika, ali to je u suštini to…

Srednji vek, vitezovi, kraljevi i carevi, dvorske spletke i političke igre. Ko dobro poznaje istoriju, svestan je da je Nemanjićki period više nego zahvalan za umetničku interpretaciju“.

deksakecmanO tome gde bi se serija snimala, koliko je izvodljiv ovaj veliki poduhvat i zbog čega bi trebalo da se što pre krene sa realizacijom, Stojiljković je dodao:

„Pored Bjele i mene, na radu na scenariju biće uključen i Vlada Kecmanović, a svakako bi tu bilo dosta stručnih konsultanata. Nedavno sam Bjeli pokazao spomenik koji se nalazi u centru Niša, ispred Banovine, a koji je posvećen prvom srpsko-nemačkom sporazumu u istoriji. U pitanju je, naravno, dokument potpisan u Nišu 1189. na mestu gde je danas Pantelejska crkva, gde su se susrela dva vladara.

Uopšte uzev, naš grad ima svoje mesto u istoriji Nemanjićke države i Vizantije uopšte, na kraju krajeva, i sama tvrđava je izgrađena na temeljima romejskog utvrđenja. Sad, nisam baš siguran koliko je ona pogodna za bilo kakvo snimanje, naročito ako imamo u vidu da se danas dosta toga radi uz pomoć kompjuterski generisane grafike.

Stadion na kome se u Montevideu 2 igra polufinalna utakmica između Jugoslavije i Urugvaja, a koji je primao oko 100 000 gledalaca, napravljen je u studiju Pink-a u Beogradu i deluje apsolutno ubedljivo. Brod kojim naši plove u Urugvaj je sagrađen na setu u Barandi. Dakle, sve je moguće.

Nedavno su Turci napravili istorijski spektakl o osvajanju Konstantinopolja Fetih 1453 i taj film je uradio veliku stvar u promociji ove države u svetu, iako se radi o pamfletu koji ima slabe veze sa istorijskom istinom. Rusi sa novom verzijom Staljingrada osvajaju svet i ponovo aktuelizuju svoju ulogu u pobedi nad nacistima u II svetskom ratu koju je Holivud počeo da gura u stranu favorizujući Saveznike. O fenomenu Sulejmana da ne govorim.

Poslednja kvalitetna serija koja obrađuje teme iz naše nacionalne istorije snimljena je poodavno, u pitanju je Kraj dinastije Obrenović. I Montevideo je na neki način, priča o srpskoj istoriji, o njenim blistavim trenucima. Ali zaista je malo takvih projekata, a danas, u ovo sumanuto vreme, mislim da je prekopotrebno da afirmišemo prave vrednosti i ispričamo neke priče koje su pomalo zaboravljene a koje govore o vremenima i ličnostima veoma bitnim za nas i kao narod i kao državu.“

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *