Published On: sreda, 22. juna 2016.

LAF: Medijski budžet poslužio za partijsku propagandu (kompletan izveštaj)

Budžetska sredstva za sufinansiranje medijskih projekata utrošena su i za službene dnevnice koje su isplaćene uprkos tome što su projekti realizovani isljučivo na teritoriji grada, programsku trasu do Slovenije, „nužnu“ tehničku opremu koja je kupljena dan pred završetak projekta, mesečni „internet paket“ od 156.000 dinara ili izmirenje računa za struju u električnom kotlu, stanu ili drogeriji članova bliže i dalje porodice vlasnika medija, pokazao je finansijski monitoring načina trošenja novca poreskih obveznika na prošlogodišnjem Konkursu za sufinansiranje projekata za ostvarivanje javnog interesa u obalsti javnog informisanja u Nišu, na kojem je podeljeno preko 51 milion dinara, što ga je činilo najvećim konkursom te vrste u Srbiji.

mediji

foto: gradjanin.rs

Na predstavljanju izveštaja o monitoringu načina trošenja budžetskih sredstava na ovom konkursu, koji je po dostupnim informacijama prvi finansijski monitoring medijskih konkursa u Srbiji, saopšteno je da će Lokalni antikorupcijski forum Niš (LAF) i Biro za društvena istraživanja (BIRODI), koji su sproveli monitoring, dostaviti izveštaj tužilaštvu, kako bi „postupilo u okviru svojih nadležnosti u slučaju da postoji osnov za to“. Izveštaj će biti dostavljen i Agenciji za borbu protiv koruocije, Savetu za borbu protiv korupcije, Državnoj revizorskoj instituciji, nadležnim inspekcijama, kao i međunarodnim organizacijama koje se bave medijima.

Umesto takozvanog projektnog finansiranja, koje se pokazalo kao potpuni debakl, trebalo bi, se po mom sudu, sistemski opredeliti za programsko finansiranje, za koji postoji mehanizam da se umanji uticaj centara moći na podelu sredstava i način izveštavanja medija. Projektno finansianje je jasno pokazalo da većinu novca dobijaju vlasnici medija bliskih vlasti za propagiranje te iste vlasti, odnosno vladajućih partija. Država nije izašla iz medija jer ona nije ni bila u medijima, već su tu bile političke stranke, odnosno partijski centri moći- rekao je Đokica Jovanović, član LAF-a i sociolog.

LAF

Članovi Lokalnog antikorupcijskog foruma i Biroa za društvena istraživanja

LAF i BIRODI su u izveštaju izrazili sumnju u niz nepravilnosti, a pre svega u nenamensko trošenje novca ili njegovo neadekvatno pravdanje. Za službene dnevnice, za koje ne postoji zakonski osnov jer su šestomesečni projekti realizovani isključivo na teritoriji grada, Televiziji Belle amie iz budžeta je isplaćeno čak 1.680.000 dinara, Radiju Belle amie ukupno 648.000 dinara, internet portalu Belle amie ukupno 240.000 i Narodnim novinama ukupno 1.728.000 dinara. Mada je Stručna komisija za ocenu projekata takav izdatak ocenila kao „neprihvatljiv“, u revidiranom budžetu Televizije Kopernikus i dalje su ostali troškovi programske trase Niš- Beograd- STN Slovenija, koji su uz to, prema finansijskom izveštaju ove kuće, izmirivani u devizama.

Nabavka „neophodne“ tehničke opreme nadilazi potrebe projekata, a broj tehničkih uređaja veći je od broja članova projektnog tima koji bi je koristili. Za nabavku tehničke opreme za Narodne novine i Televiziju Belle amie građani Niša su izdvojili 4,2 miliona dinara, za kupovinu i iznajmljivanje opreme Televizije Kopernikus oko 720.000 dinara, a za iznajmljivanje produkcije opreme za Telelviziju Zona plus 480.000 dinara.

U izveštaju se navodi da su budžetska sredstva za medijski projekat Televizije Belle amie korišćena i za izmirenje komunalnih računa osoba za koje se pretpostavlja da su u srdničkim vezama za vlasnikom Vidosavom Radomirovićem, kao i za troškove koji nemaju direktne veze sa projetom. Novcem od medijskog projekta plaćana je između ostalog struja za stambeni prostor i „električni kotao“ čija se brojila vode na Katarinu Radomirović, kao i struja u drogeriji čije se brojilo vodi na Draganu Radomirović. Budžetskim sredstvima izmirivani su i računi vezani za brojila Republičkog Hidrometeorološkog zavoda na Kameničkom visu, više repetitora, kao i brojilo „u Kruševcu“, bez preciziranja o kom objektu je reč.

Vlasnici Belle amie televizije, radija, internet portala, kao i Narodnih novina su članovi porodice Radomirović, a Televzije Zona plus sin bivšeg ministra odbrane i funkcionera SNS-a Bratislava Gašića. Ovi mediji i Televizija Kopernikus dobili s na ovom konkursu više od 86 odsto sredstava. Svi oni su u prošlogodišnjem Izveštaju o vlasničkoj strukturi i kontroli medija Saveta za borbu protiv korupcije označeni kao mediji koji su vlasnički, finansijski i programski bliski vlastima, odnosno SNS-u.

Autor: R.D. (Danas.rs)

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>