Od 15 poginulih pešaka na niškim kolovozima, čak 11 njih su penzioneri!

Od 15 smrtnih slučajeva na saobraćajnicama u Nišu u 2015. godini, čak jedanaestoro osoba koje su podlegle povredama u udesima ima oko 65 godina, saznaje Gradjanin.rs. Ovaj alarmantan podatak Uprave za saobraćaj u Nišu dovoljno ukazuje na to da se nešto učiniti mora kada je reč o bezbednosti pešaka, a ispostavlja se, pogotovu penzionera.

161027-brzibrod

Normalno, svaka raskrsnica je opasna za pešake, ako se na njoj nađu vozači koji ne znaju da nagaze kočnicu ili ako su oni koji prelaze ulicu preko zebre neoprezni, ali za sada se pokazalo par raskrsnica u gradu na kojima su se ponavljali saobraćajni udesi. Jedna od vrlo opasnih raskrsnica gde je poginulo dete 2014. godine je ona koja se nalazi na Bulevaru Cara Konstantina i Nišavske, a u stvari narodsski rečeno poslednji ulaz u naselje Brzi Brod.

Grupu meštana iz ovog naselja nalazimo na autobuskoj stanici koja se nalazi naspram raskrsnice.

Mi smo ovde kao mete automobilima koji idu prema Niškoj Banji, odnosno naselju Broju 6 i obrnuto. Šta se zapravo događa? Kada izađemo na stanicu prekoputa, znači kada dolazimo iuz grada i hoćemo da uđemo u naselje, mi praktično prelazimo auto-put sa zebrom pošto ovde ima četiri trake. Dve prema Nišu i dve prema Niškoj banji. Stradalo je dete, na žalost 2014. godine – priča Milena Janićijević iz naselja Brzi Brod.

Njen komšija Rade Ilić, objašnjava kako se ovde događaju saobraćajni udesi.

Onaj ko ide iz pravca Niša ili Niške Banje, njemu je otvoren put i velika većina njih se ovde zaustavi ispred pešačkog prelaza, ali ima onih koji vide u jednom kraju da je narod sa stanice krenuo da prelazi jednu traku, dok je vozač u drugoj traci. I sada on nagazi gas da prođe svoju traku, a pešaci koji idu ka putu koji vodi u naselje računaju da će on stati ispred prelaza. I šta da vam kažem kako to može4 da se završi… – objašnjava Ilić.

Saobraćajni inžinjer iz Uprave za saobraćaj, Igor Trajković koji nam je ukazao na ovaj problem, kaže da će uskoro na ovoj raskrsnici biti postavljeni semafori koji će „usporiti“ saobraćaj na ovom delu puta Bulevara Cara Konstantina.

Mi smo imali zahteve i iz opštine Niška Banja i zahteve iz naselja. Urađen je projekat po kome se vidi da je na toj raskrsnici potrebno postaviti semafor kako bi se obezbedilo pešacima nesmetano kretanje – objašnjava Trajković.

On komentariše da bi zbog uvećanog broja penzionera koji su stradali na niškim saobraćajnicama, trebala da se sprovede jedna opštirna akcija edukacije građana koju bi mediji propratili.

Svi, na žalost poginuli pešaci su sa teritorije Niša, a tu se ubrajaju svi putevi pa i državni kolovozi gde nemamo ingerenciju da bilo šta rešavamo. Jedan veći deo naših aktivnosti biće usmeren ka tome da se pešacima obezbedi nesmetano kretanje, ali i da se upozore da sami ne rizikuju svoj i tuđi život – priča Trajković.

On napominje da uprava radi sve u saradnji sa Savetom za bezbednost grada s kojim su uočili još nekoliko raskrsnica gde bi trebalo ubrzo da se raguje nekim rešenjem. To su raskrsnice kao i na ulasku u Brzi Brod koje su široke, sa mnogo prilaza, a gde su predugi pešački prelazi.

Komplikovanu raskrsnicu imamo i kod nekadašnjeg Angroprometa. To su ulice Jug Bogdanova, Vojvode Gojka i Branka Radičevića (opština Palilula). Gužve su tu kada se prođe preko pruge, Jug Bogdanove pa se ide desno prema Železničkoj dole. Gledamo to sa Direkcijom za izgradnju grada da se ova ulica Vojvode Gojka „probije“ pravo. Tu postoji sada neko zelenilo tako da je izvesno da plan može da zaživi. I onda Branka Radičevića gde je Toplana „Jug“ da bude jednosmerna i to sa dve trake. Jedna traka bi bila za desno, a druga za pravo i levo, a da ova ulica Vojvode Gojka bude jednosmerna, nadole prema centru. Sve to je izvesno uraditi, a kako bi pešacima obezbedili bezbedno kretanje i manje gužvi – objašnjava Trajković.

Niški novinar, Dragan Stojanović Žika, u Nišu mnogo poznatiji pod nazivom Žika Promaja po imenu emisije na nekadašnjoj TV5 kaže da i sam vidi jer je svakodnevno za volanom, „da su gužve u špicu česte“.

Gužve ima na Trošarini, naročito na pravcu iz banje prema gradu. Sigurno je da ne bi bilo ni kolona u samom kružnom toku, nervoze i sirena kada bi se na semaforu ne bi zaustavljali automobili, koji idu ka bulevaru dr Zorana Djindjića. Vozačima je od samog starta nejasno zašto moraju da čekaju na semaforu (na „Trošarini” da bi nastavili pravo – razlog je pešacki prelaz. Da li pomeriti pešacki prelaz prema Vojnoj bolnici, možda ga ukinuti na tom mestu ili naći neko treće resenja – to je posao nadležnih, ali svakako treba učiniti nesto kako bi saobraćaj na tom mestu mogao brže da se odvija. Pogotovu što taj put vodi ka vrlo opasnoj raskrsnici kod Brzog Broda – kaže Stojanović.

M.S.

Medijski sadržaj sufinansiran sredstvima za javno informisanje grada Niša

1 Comment

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *