Objavljeno: sreda, 5. februar 2014.

Politički botovi za kreiranje javnog mnjenja

[dropcap color=“#DD3333″ type=“square“]g[/dropcap]rađanka: Marijana Marković

1899147_10202665126496636_1830482922_nKako živimo u vreme društvenih mreža, uticaj interneta na pojedinca je neosporan i nezanemraljjiv. Političke stranke su globalnu mrežu prepoznale kao medij gde mogu sticati birače i širiti uticaj.

U nameri da se stvore svojevrsna potemkinova sela, političke partije organizuju internet timove koji za zadatak imaju ostavljanje komentara ispod vesti na informativnim portalima.

Tako je nedavno u javnost procurelo uputstvo i pravilnik  SNS-a namenjen članovima internet tima ove stranke. U ovom uputstvu se pored napomene o važnosti internet kampanje i uticaju komentara na kreiranje javnog mnjenja, iznose i neki veoma interesantni podaci.

Naime, ističe se da internet tim SNS-a broji čak preko 500 članova, a da njihov udeo među svim komentarima na internetu neverovatnih 47% sa tendencijom porasta.

Drugim rečima, internet timovi ove stranke u toku samo jedne nedelje napišu preko 17500 komentara. Naprednjaci zatim daju uputstva o tome kako se piše sam komentar i kako „nikovi“ kojima se komentariše treba da izgledaju da bi privukli pažnju što većeg broja ljudi.

Savetuje se da se korisiti što veći broj imena (nikova) da bi građani koji čitaju stekli utisak da komentare piše veliki broj ljudi. U uputsvu se takođe upozoravaju članovi da nikada o stranci ne pišu u prvom licu, već uvek u trećem, kao i da se komentari sa fejsbuk naloga ne smeju ostavljati.bt1

Dalje se pominje fejsbuk grupa koja ima preko 13000 „pouzdanih“ članova i služi za koordinaciju aktivista. Grupa je tajna, a članovi su upozoreni da se o njoj ne sme pričati. Za aktivnost ovih 13000 ljudi zadužen je odbor koji je tog dana dežuran. Za vreme dežurstva koje traje 14 sati, odbor na zid grupe postavlja vesti koje je potrebno komentarisati.

Aktivisti se takođe podstiču da organizovanim tvitovima brane funkionere vlasti, da tvituju na popularne teme, kao i da brane stavove funkcionera stranke.

Koliko je posle ovog moguće oceniti javno mnjenje na osnovu interneta, procenite sami. Da li se uopšte čuje glas građana ili su svi internet portali postali jedno veliko sakupljalište stranačkih aktivista? Verujem da ćete razmisliti pre nego što sledeći put kliknete na „vidi sve komentare“.

Vaš komentar:


 

Nišville 2017