Semafori ispred Tvrđave stvaraće saobraćajni haos?

Marko
piše: Marko Smiljković, urednik Gradjanin.rs

Najavu da će neko postaviti semafore ispred Tvrđave u prvom trenutku sam shvatio kao dobro zavitlavanje. Nešto što zdrav razum ne može da prihvati. Onda je došla do mene informacija da je to pokazala analiza Instituta za saobraćaj!? Svakako da sam „za“ pretvaranje Tvrđavskog mosta u pešački, ali vikendom ili u nedelju, a ovako, semafori i zatvaranje jedine veze preko Nišave u tom delu grada, sluti na nervozu.

Zvao sam neki institut, pa čak i neke stručnjake za saobraćaj. Otkačili su me. Zakjlučili ljudi da sam „novinarska sveznalica-neznalica“ i čak mi nisu dozvolili ni da postavim pitanja. Dobro. Da li makar mogu da postavim pitanje kao građanin koji stanuje u tom delu grada. Ne mogu, odgovoriše preveliki stručnjaci. Jedan je doduše, razmišljao šta da odgovori na moje pitanje koje je glasilo:

Ako na jednom mestu (ispred Tvrđave) imate problem i tri toka gde „teče“ saobraćaj, nije li glupo da taj deo ostavite samo sa dva toka (Kej Mike Paligorića i Jadranska ulica) jer se zatvara Tvrđavski most, a pritom ne otvorite ni jedan drugi izlaz. Po principu ako negde zapušiš, mora negde da prsne.

To je glupo pitanje jer ja nisam stručnjak.

Tvrđava-semafor
Najšira zebra u gradu kod Tvrđave

Zatvaranje Tvrđavskog mosta za saobraćaj je ogroman korak za moj kraj, Beogradmalu, pogotovo nas koji stanujemo u Šumatovačkoj ulici, od Tvrđave do Bulevara 12. februar ili Autobuske stanice. I niko ne može da mi kaže šta piše u toj studiji iz prošle godine. Svi stanovnici tog dela grada imaju ogromnih problema u saobraćaju, od parkiranih dostavnih vozila do  svakodnevnih gužvi. O tome da Šumatovačka izgleda kao aerodrom jer ima samo jednu zebru da i ne govorimo. I kako saznajem niko od mojih komšija nije pitan šta je najveći saobraćajni problem, nije bilo javne rasprave. Institut zaključio, političari odlučili.

Ima tu jedna začkoljica. Most kod Tvrđave je dotrajao i više nije bezbedan za saobraćaj. Kako nema para za novi most, pošto je adaptacija preskupa, došlo se do zaključka da bi trebalo „udvarati se“ pešacima koji će biti izgovor za sve. Ta priča kola gradom, al’ niko da je izusti.

A, šta će da se desi?

Sadašnja situacija pogotovu u špicu je problematična. S betonskog mosta kod nekadašnjeg Grčkog konzulata se sliva reka automobila kroz Kej Mike Paligorića prema Jadranskoj i Tvrđavskom mostu, ali protok postoji. Po principu pođi-stani, propuštaju se pešaci i to se nekako „valja“. Sada će semafori, zaustavljati na minut vozila, a u špicu će biti tolika kolona da će blokirati Betonski most! Ovi koji budu hteli da se uključe iz Ulica Jelene Dimitrijević, Dobričke i Franca Rozmana to neće uspeti „za brdo para“ jer niko neće da ih propusti da se uključe u smer Keja Mike Paligorića.

okretnica1
Okretnica!?

Ako se kojim slučajem zapali, na primer, nešto u dvorištu Banovine(to valjda većina zna gde je), Vatrogasna kola će morati do dvorišta Banovine da dođe od Vatrogasnog doma do Jagodinmalskog mosta, a onda neće smeti da skrenu u Jadransku ulicu jer za to ne postoji saobraćajna mogućnost, nego će morati da idu desno u Jagodin malu kako bi se okrenuli i tek onda ušli u Jadransku pa u Šumatovačku ulicu gde gori. O Hitnoj pomoći ne smem ni da razmišljam u vreme svakodnevnog saobraćajnog zastoja. pa onda dolazi vreme zimnice, a kao šlag zima i sneg.

Kroz Šumatovačku dnevno prođe od osam do 10.000 automobila, što znači da će uz semafor sada kolona svaki dan biti do niškog buvljaka.

Umesto što su sve ovo uradili, mogli su da uklone vozila s desne strane u Ulici Đuke Dinić i tu ulicu načine kao mnogo ranije dvosmernom dok bi trgovci na pijacama parkirali besplatno u Rovčetu (96 parking mesta) i to bi „otvorilo“ mesta i za pešake i za vozila.

Moram da priznam da me „dotukla“ danas ocrtana okretnica u Ulici 7. juli ili najšira „zebra“ u gradu.

Ovako, laička pamet govori potpuno drugačije od stručnjaka i političara. Biće nam interesantno, ali nama koji tu stanujemo saobraćajni problem teško da će biti rešen.

5 Comments

  1. Ватрогасци ће ићи преко моста у Војводе Мишића, затим лево кроз Нишавску улицу, па испод моста Младости и даље кроз Јадранску улицу …

  2. Tebe koji u kola ne ulazis, jer zivis u centru, nikada nije ni zanimalo sto glavni problem prave pesaci koji nasumucno nadolaze i bez pardona prelaze pesacki, jer im se moze. Sada sa semaforima ce protok vozila bar biti ravnomeran, onako sve zavisi od broja pesaka. Ako izbije pozar!??

  3. Nemoj vishe , molim te , da ih potrishesh ! Znash da su „emocionalni“ …“ubice ih prejaka rech“ ! Poznato ti je da oni sve rade za „dobrobit“ nas , gradjana ! Taman ima i da „ugase“ parkinge a to znachi i manje novca u gradskoj kasi , a to znachi i mnogoooo manje para za „nove investicije“ u razvoj „grada“ tj. za njihove „male plate“ !!??
    Ubishe se od „odokativno struchno doneshenih odluka “ …LUDILO, koje ne prestaje a geometrijskom progresijom se uvecava !
    Vazhno je da je ta odluka donesena na demokratski i transparentan nachin , ukljuchivanjem svih zainteresovanih subjekata , pochev od glasacha tj. stanovnika tih ulica, MZ iz tog kraja , NVO-a , ugrozhenih manjina ….

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *