Uloga medijatora kada ima problema na relaciji kupac – prodavac

U javnosti se sve više priča o medijaciji između potrošača i trgovaca koji ne mogu da nađu rešenja oko reklamiranja, vraćanja i uopšte komunikacije između ova dva subjekta.

Startegija zaštite potrošača za period od 2019 do 2024. godine je usvojena 20. decembra 2019. godine i odnosi se na period od pet godina, a u toj dokumentaciji se navodi da bi to moglo da bude čak i plaćen rad, a sve u cilju toga da trgovci i potrošači ne bi završili na sudu.

Višnja Rakić, pomoćnica ministra Sektora za zaštitu potrošača u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija potvrdila je da je tako nešto izvodljivo.

  • Donošenju Strategije je prethodio intezivan rad koji je za cilj imao unapređenje sistema zaštite potrošača u Republici Srbiji. Neke od strateških aktivnosti odnose se na jačanje vansudskog rešavanja potrošačkih sporova, uvođenje prekršajnih naloga, kao i edukaciju dece školskog uzrasta o pravima potrošača, kazala je ona.

Strategija još nije očigledno zaživela iako je doneta pre 10 meseci.

  • Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija je obezbedilo budžetska sredstva za finansiranje rada tela za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova“, istakla Rakić i tom prilikom naglasila da će „trgovci ubuduće biti u obavezi da učestvuju u postupcima vansudskog rešavanja potrošačkih sporova, što do sada nije bio slučaj“.

Jovan Jovanović, prvi čovek centra vza zaštitu potošača Forum kaže da je ovaj način medijacije još uvek nejasan.

  • Nije poznato kako će se odvijati ta medijacija. Mi, na primer, u Srbiji nemamo adekvatnu službu koja veštači obuću. Tu je i niz drugih problema i pitanja – kaže Jovanović.

Ova strategija medijacije je već poznata u svetu, a u stvari ima ulogu neke vrste savetodavca. Te odluke ne moraju da budu pravosnažne već su preporuka za obe strane kako da postupe, a ukoliko se dođe do suda, odluka medijatora može biti merodavna.

M.S.

Medijski sadržaj sufinansiran sredstvima za javno informisanje Grada Niša.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *