Vežite se – ne polećemo

[dropcap color=“#DD3333″ type=“square“]g[/dropcap]rađanin: Miodrag Miljković

aeroJeste li leteli iz Niša? Niste? Kako stoje stvari i nećete. Bar ne u skorije vreme.

I dobro, ima li budućnosti za aerodrom Niš?

Nema.

Aerodrom je trenutno (zadnjih par meseci) bez letova.  Studija beogradskog saobraćajnog fakulteta o održivosti vazdušnog saobraćaja još nije prezentovana jer grad nije platio njenu izradu.

I nešto mi tu opet nije jasno. Ispada da smo prvo napravili aerodrom pa tek onda poručili studiju o održivosti vazdušnog saobraćaja. Onda sam pronašao istorijat aerodroma u Nišu. Možda je budućnost aerodroma neizvesna, ali prošlost mu je sasvim lepa i izvesna.

Niš ima aerodrom od 1910. Ne na mestu na kome je sada, ali ima i to civilni aerodrom koji radi sve do početka II svetskog rata. Posle II svetskog rata tu je vojna baza i vojni aerodrom. Ponovo je otvoren kao civilni aerodrom 1986. Nato ga je smatrao stratški izuzetno važnim pa je 1999. Aerodrom pogodjen 57 puta. Ponovo je za saobraćaj otvoren 2003. rekonstrukcija je koštala oko 4 miliona evra, a značajna sredstva uložilo je ministarstvo spoljnih poslova kraljevine Norveške.

I šta je sada problem? Niko od njih nije znao za studiju održivosti vazdušnog saobraćaja. Ne znamo ni dan danas jer je iako zavšena nedostupna jer nije plaćena. I sad svi živimo u neizvesnosti. Neizvesnost postaje model naših života. Neizvesno je sve.

aerodrom-nis-7_2Ovima što su pisali studiju, plaćanje je neizvesno. Gradu koji je studiju tražio je neizvesno šta je u njoj. Šta ako mora da se zatvori aerodrom? Aerodromu je neizvestan dalji opstank jer nema letova.

Putnicima iz Niša, ali i ostatka Srbije i dalje svako putovanje avionom će počinjati tako što se par sati voze do Beograda.

Naravno da nije moralo da bude tako. Insajderska priča je kratka. Odmah nakon otvaranja (2004) Uprava aerodroma počinje komunikaciju sa low cost kompanijama smatrajući da je to najbolja opcija i za grad i za region i za aerodrom. Ryan air je bio najzainteresovaniji i najbliži dolasku u Niš. Sve im je odgovaralo. I nama je sve odgovaralo. Kome onda nije odgovaralo? Sve je stopirao tadašnji i sadšnji ministar, a tada i predsednik Upravnog odbora JAT-a, Velimir Ilić. Neće dok je mene Nišlije rušiti JAT jeftinim avio kompanijama rekao je Ilić. Nedugo zatim je taj isti, doveo na beogradski aerodrom German wings.

I šta sad pitalo se tadašnje rukovodstvo niškog aerodroma. Niš(ta). I šta sada pita se sadašnje rukovodstvo aerodroma. Pre deset godina komentar na priču Niš, aerodrom, Velja, Ryan air, bio bas niški i glasio je slaba vam rakija drugari. Možda ovi današnji peku bolju?

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *