Zatvaranje tvrđavskog mosta za vozila – odsecanje ruke jednom delu Niša

piše: Marko Smiljković, Nišlija

Ako ne daj bože, rektoru niškog Univerziteta pripadne teško, Hitna pomoć od svoje adrese, najkraćim putem sada mora da ide preko mosta kod Tošić pumpe, a onda Jadranskom ulicom da bi tek onda ušla u Šumatovačku. A ako nastavi Bulevarom Nemanjića, mora na most (iz Ulice 7. juli) pa pošto ne postoji mogućnost „levo“ (pored auto pijace), mora da skrene u deo Jagodinmale da bi se spustiili na Jadransku ulicu, i tek onda krenuli prema rektoratu Univerziteta.

Najkraći put je do skora bio pravo bulevarom i preko tvrđavskog mosta se odmah dolazilo do Univerziteta.

I sve to zbog plana da se zauvek za saobraćaj zatvori tvrđavski most.

Turci, knez pa kralj Milan, Karađorđevići, Nedićevci, nacisti, Tito, socijalisti, demokrate i drugi vladari nisu zatvarali tvrđavski most za saobraćaj iz jednostavnog razloga jer je to glupo. Zašto je glupo? Zato što se ceo jedan deo grada time stavlja u podređeni položaj. To je deo od Banovine (Univerziteta) do Tehničkih fakulteta.

Da ne pričamo, što kao i u slučaju Hitne pomoći, isto važi i za vatrogasce i policiju…

Na drugoj strani, ako se Hitna pomoć ili vatrogasci nalaze kod Tvrđave, za intervenciju u na primer, ulicama 7. juli, Ivo Lole Ribara, Jeronimovoj i drugim, moraju da kruže oko Bulevara Nemanjića ili da idu na Ured pa levo u Milojka Lešjanina što je duplo duže, a nalazi se na puškomet.

Jednostavno od Jadranske do kraja Šumatovačke ulice se time stvorilo „usko grlo“. Toga su bili svesni i raniji vladari kada su volovska kola prolazila tuda, a da ne pričamo o tome što će za desetak ili petnaestak godina da poraste broj vozila u gradu. Šta ćemo onda?

Normalno, za sve to vreme, Ulica 7. juli, paralelna sa Jadranskom, je prazna, takoreći nema vozila jer je slepa.

Nema govora da novi projekat za uređenje Trga kralja Milana (video) izgleda lepo. I tu se zaista, nema šta zameriti, ali zatvarati most, a ne dati alternativne jedinice Hitne pomoći ili vatrogasaca tom delu grada, kome se odseca desna ruka, to nije u redu.

Ova vlast ima fantastičnu priliku da uredi trg i na mestu sadašnjeg napravi jedan kapitalni kameni most koji će biti i za saobraćaj i za pešake. Pošto, narod i danas hoda trotoarom mosta, njega bi trebalo zatvarati za saobraćaj u petak uveče, a otvarati u ponedeljak ujutru, ali sa pravom prolaska policije, vatrogasaca i Hitne pomoći.

Na trećoj strani, Niš u epicentru ima magistralni kolovoz sa četiri saobraćajne trake. Pa kad su Englezi mogli 1880. godine ispod reke Temze da iskopaju tunel (postoji i danas), ne vidim zašto mi ne bi mogli da imamo centar grada, čist bez automobila koji bi išli ispod podzemnog prolaza odnosno saobraćali od Simfonijskog orkestra do Pošte, i obrnuto. Još kada bi Grad otkupio RK“Beograd“ i na tom mestu sagradio Muzej Niša (koji grad za sada nema), merak bi bio potpun.

Znam da se grad širi, da ne može svaka želja da bude usvojena. I ovo nema nikakve veze sa strančarenjem već realnom potrebom građana. Oni koji žive u drugim delovima Niša, ovaj problem ne zanima, a oni koji su pogođeni ovim, ćute.

Građani imaju pravo da do sutra 23. januara daju svoje primedbe na eventualno uređenje Trga kralja Milana, gradskoj Sekretarijatu za planiranje i izgradnju koji se nalazi u Ulici Generala Trenija.

Ako to išta vredi.

 

 

 

4 Comments

  1. Da je para i pameti ne bi se vozilo ni ispred tvrdjave niti ispred mcDonaldsa…Niš je gigantski grad od oko 3 miliona stanovnika pa je od Tošić pumpe mnogo dalje recimo vatrogascima do Banovine nego preko 7.jula, s tim što prvom putanjom nemaju niti jednu značajnu raskrsnicu niti semafore koji bih ih ugrozili…

  2. Тако је. Типичне грешке бруцоша на факултету … а кад пређеш мост и кренеш према аутобуској – сачекују те жардињере за саплитање …

Оставите одговор на goran s Одустани од одговора

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *