Aktivistima „Ne damo“ nije dopušteno da uđu u skupštinsku salu

Bivši narodni poslanik koji je dao ostavku na tu funkciju, Miloš Bošković i Mladen Jovanović iz Nacionalne koalicije za decentralizaciju hteli su da uđu na zasedanje, ali im to nije dozvoljeno. Obezbeđenje je reagovalo i sprečilo ih u tome. Predsednik skupštine Rade Rajković, rekao je da su oni želeli da se sa govornice obrate odbornicima i građanstvu.

Bošković (s podignutom pesnicom) i Jovanović ne mogu u salu

Hteli smo da se obratimo, ali nam nije dozvoljeno ni to ni da uđemo da prisustvujemo sednici što je apsurd jer je sednica javna – rekli su Bošković i Jovanović.

Sednica Skupštine grada Niša protekla je u žestokoj raspravi opozicije i vlasti oko pitanja davanja bez naknade niškog aerodroma „Konstantin Veliki“ na upravljenje republici.

Za to vreme ispred niškog parlamenta se okupilo preko 700 građana koji su predvođeni Inicijativom „Ne damo niški aerodrom“ zviždali i poimenično preko zvučnika više od pola sata, svakog odbornika pozivali da ne glasa za poklanjanje aerodroma. Oni su do 11 sati bili ispred skupštine, dokle su imali prijavljen skup.

Protesti inicijative su krenuli krajem marta meseca kada je na adresu Gradskog veća stigla preporuka Vlade Srbije da niški parlament pokloni republici aerodrom. Gradsko veće je htelo „pod velom tajni“ da se to odigra pa je „u pola sata“ sazvalo, sastalo se i izglasalo tu odluku. Odmah sutra se na Trgu kralja Milana okupilo više od hiljadu ljudi koji su bili protiv toga jer su smatrali da se „nešto kuva ispod žita“.

Vladimir Domazet iz Demokratske stranke rekao je na sednici da poklanjanje aerodroma ima velike veze sa koncesionarom beogradskog aerodrma „Nikola Tesla“.

Zašto je sada stigla preporuka Vlade da se republici pokloni aerodrom? Zaboravljamo činjenicu da „Venci“ koncesionar beogradskog aerodroma, ima udela u kapitalu aerodroma u Prištini pa se jasno postavlja pitanje da li neko hoće da zadrži mmonopol nad letovima i da ubrzan razvoj niškog aerodroma nekome smeta. „Konstantin Veliki“ je poznat po lou – kost letovima tako da ljudi iz Beograda dolaze odavde da lete, što normalno ne ide u prilog onome ko u rukama ima i prištinski i beogradski aerodrom jer će mu „odvlačiti“ putnike. I zašto ne vidimo taj ugovor Vlade i Vansija. Tada bi sve bilo jasno – rekao je Domazet.

Dejan Petković, predstavnik „Niške inicijative“ ilustrovao je uspeh niškog aerodroma.

Prošle godine, Grad nije verovao da će „Konstantin Veliki“ uspeti da ostvari profit 2,4 miliona dinara, a aerodrom je zaradio 2,8 miliona dinarta. To je fantastičan uspeh i pokazuje da se aerodrom razvija. Uzgred, direktor aerodroma, Vladica Đurđanović je trebalo da bude ovde, ali mu očigledno nije dozvoljeno – rekao je Petković.

Gradonačelnik Niša, Darko Bulatović je naveo „da niki neće „pod mišku da uzme aerodrom i odnese“. On je naveo da grad ne može da finansira razvoj niškog aerodroma mi da će se uz vlasništvo republike, samo brže razvijati. On je optužio opoziciju da organizuje proteste protiv davanja aerodroma što su predstavnici Inicijative „Ne damo“ demantovali.

Miloš Banđur, zamenik gradonačelnika je rekao da će republika preuzeti teret investiranja.

Preuveličavamo cifre. Od ukupnog broja letova u Beogradu, na „Nikoli Tesli“, niški aerodrom uzima samo 6,5 odsto putnika tako da nismo baš toliko jaki kao što priča opozicija. Kada bi se eventualno ugasili letovi, a neće u Nišu, nažjviše koristi bi imao aerodrom u Sofiji. Uostalom, nema gašenja niškog aerodroma jer ugovori sa Viz erom i Rajan erom važe do 2021/2. godine – naveo je Banđur.

Ukoliko dođe do izglasavanja većine odbornika moguća su ponovna okupljanja građana, navajavili su organizatori protesta.

M.S.

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *