Tema: Život kao na filmu
‘Mir božiji, Beograd na vodi, Šešelj na slobodi, Anastasija se rodi.’
Kraj. Nastavnik: ‘Nemam komentar’; Nedovoljan (1), potpis
Rad apsolutno ne zaslužuje da bude kažnjen jedinicom. Grešaka nema, izvanredno pokazuje stanje u državi i čime se mediji okupiraju. Originalno i tačno. Treba da podstakne razmišljanja i inspiriše promene u društvu, tj. promene na šta treba da bude fokus i kako se deca moraju zaštititi od negativnih, nezdravih stvari.
Obrazovanje polako tone. Ko god da je ovo napisao zaslužuje svaku pohvalu za zapažanje, kritičko razmišljanje i opšti bunt protiv (ne)sistema vrednosti u zemlji. To je ključ nedostatka u obrazovanju i pokazuje da se svaka različitost razmišljanja i odstupanje kažnjava. Postoji zapažanje koje je autoru bitno i postoji želja da se izkaže i ukaže na sva ta dešavanja koja možda nisu normalna za zdravo društvo, ali ne postoje reči da se opiše. U ovom slučaju (a ima i drugih sličnih) se ovakav komentar stavlja u plan šale i zbog toga se kažnjava jer ne postoji dublje razmišljanje o slučaju.
Nastavnici koji nemaju komentar ne zaslužuju da budu u prosveti, ovde se vidi nedostatak razgovora sa đakom o radu, o njegovoj/njenoj pozadini, razmišljanju, inspiraciji, to je važnije od običnog pismenog zadatka gde ‘treba pisati po šablonu’. Budi predavač, prosvetni radnik, inovator, profesor. Motiviši đake da budu svoji, kritični prema lošim stvarima, da razmišljaju svojom glavom. Nemoj ostaviti ovo samo na ovoj jedinici gde se izaziva gnev i kod tebe i kod đaka, a svi i dalje tonemo u ambis.
A i ako se desi da je ovo samo ‘fora’ i nije istinito, neka služi kao motivacija i za đake i nastavnike da ne uzimaju sve zdravo za gotovo kako sve deluje da jeste jer je neko tako odlučio da bude, već da razmišljaju o svemu iz više uglova i diskutuju o svemu kako bi društvo ozdravilo!
Naravno da nije dovoljno to sto je napisano. Da je nastavnik dao peticu, ili makar prolaznu, na sledecem pismenom bi svaki drugi rad bio ovog „haiku“ tipa.
Takodje, Stefan Nikolic bi mogao u sledecoj kolumni da prezentuje svoje jednorecenicke eseje koji su mu doneli diplome u inostranstvu, ako ih ima.
Većina prosvetara je kao i uvek u sistemu i mora da sluša, da se dokazuje, da se saginje..daleke 1984 sam kao osnovac na stalne tvrdnje nastavnika istorije da je Austrougarska bila „tamnica naroda“ pitao otkud našem narodu u Bačkoj tolike zgrade, crkve, tolike knjige na ćirilici? naravno nastavnik je reagovao lenjirom…Ovaj momak je legenda, on će ostati svoj..i to je najbolje..čestitke
Naš narod kaže“Petao koji rano kukuriče završi u loncu“. Pismeni zadatak ovog učenika pokazuje genijalnost tog mladog čoveka. Bojim se da će morati da pobegne iz ove i ovakve sredine ako želi da ne završi u loncu odnosno ako želi da postane slobodan, misleći ČOVEK. On je kao vanserijski mislilac video našu sadašnjost i našu žalosnu budućnost. Jedinica koju je dobio od svog nastavnika pripada nastavniku a ne njemu.
ministarstvo prosvete da reaguje i hitno smeni nastavnika koji nema komentar a strajkuje za vecu platu
Kakav dobar pocetak, mogao je pet strana da napise da razradi uvod. To mu je jedina greska. Ili bar da je bila neka pesma…ali klinac je ubo u srz danasnjeg postojanja 90% ljudi. Bravo za „muda“, minus za trud. 🙂
Dete je odgovorilo temi pismenog zadatka !!!
Vrlo inteligentno napisano a što profesor nema osećaj za satiru … to je već njegov problem … i još veći problem djaka!
Umesto „Nemam komentar“ , trebao je „pedagog i vaspitač“ da napiše ČISTU 5-icu !
Stariji su gledali i živeli životom „kao na filmu“ a deca gledaju „Čudo Nevidjeno“ / Режија, Живко Николић. Сценарио, Синиша Павић/ ali ne u režiji i scenariju , napred navedenih ljudi već u režiji nazovi , „Naših vodja“ i naših dušebrižnika !
A deca gledaju sve to i IMAJU SVOJ KOMENTAR iako , mi stariji mislimo da deca ne vide stvarnost u kojoj žive !
Nikolić Stefan je potpuno u pravu. Svi znamo da su prosvetni radnici potplaćeni i da je to nepravedno, ali oni moraju da znaju da učitelj nije samo zanimanje, već i poziv. Učitelj će, ukoliko je učitelj, raditi i za šaku oraha. To jednako, recimo, važi i za popa (da li je on samo mlataralo kandilom koji radi po cenovniku ili je evađelist, pitanje šeksiporovsko je sad). Velika tragedija našeg društva je u tome što dominantna većina učitelja, nastavnika, profesora sebe doživljavaju samo kao državne činovnike. Tu prosvete nema. Zato i genijalan pismeni zadatak dobije jedinicu uz iskren komentar nastavnika („nemam komentar“). Nema on ni znanje, niti je učitelj, zatio i nema komentar. Za utehu, Ajnšrajn je zbog loših ocena iz fizike i matematike izbačen iz Škole. Tesli, Pupinu, Milankoviću… je priznata za genijalnost tek kada su utekli iz srpske sredine. Tesli je Matica Srpska čak ukinula stipendiju. Za ovog našeg đaka ima nade, ukoliko ostane na svom putu, a ne na onom koji mu tabaju neki prosvetari.