Oko 80 odsto mladih se informiše preko Facebooka i Instagrama

Oko 80 odsto mladih se informiše isključivo s društvenih mreža, a pre svega Facebook-a i Instagrama, rečeno je na konferenciji za novinare gde je prezentovano istraživanje o medijskoj pismenosti koje je sproveo Filozofski fakultet i Media i reform centar. To, do sada najopsežnije istraživanje o ovoj temi, obuhvatilo je 18 niških srednjih škola i u njemu su učestvovali maturanti, njihovi roditelji i profesori.

mcn
Na slici: Mladen Velojić, Vladeta Radović, Zoran Aracki i Nikola Stojanović

Rezultati istraživanja pokazuju veliku potrebu za medijskim obrazovanjem i đaka i roditelja. Demokratski procesi zahtevaju medijski pismene ljude’’, zaključio je profesor Filozofskog fakulteta dr Zoran Aracki.

Istraživanje je obuhvatilo 3688 ispitanika što se smatra obimnim istraživanjem i na republičkom, a pogotovo na lokalnom nivou.

U istraživanju koje je  trajalo tri meseca učestvovalo je 1687 maturanata, 1206 roditelja i 795 profesora. Ispitanici su istraživanje veoma ozbiljno shvatili jer je zanemarljiv broj nepopunjenih upitnika’’, istakao je kordinator istraživanja Nikola Stojanović.

Nešto više od polovine maturanata smatra da je delimično insformisano o aktuelnim dešavanjima. Najviše se informišu putem društvenih mreža, a od igranih programa najradije gledaju serije i filmove dok dokumentarne programe prati tek patina ispitanih maturanata.

Nekad su roditelji opismenjavali decu, sada to sve više čine mediji’’, ocenio je šef Departmana za novinarstvo i komunikologiju Filozofskog fakulteta u Nišu prof. dr Vladeta Radović.

Istraživanje medijske pismenosti deo je višegodišnje saradnje Filozofskog fakulteta i Media I reform centra Niš.

Drago mi je što Memorandum o saradnji koji smo potpisali nije ostao mrtvo slovo na papiru već daje konkretne rezultate’’, rekao je direktor Media i reform centra Mladen Velojić.

Istraživanje je pokazalo i da mlađe i starije generacije različito gledaju na društvene mreže. Dok ih roditelji i profesori vide kao sredstvo širenja informacija, maturanti ih doživljavaju kao način povezivanja ljudi.

Izuzetno je značajan podatak da se čak 43,4% ispitanih maturanata nikad nije srelo sa programima medijske pismenosti. Takođe, sve ispitanici smatraju da je medijsko obrazovanje neophodno svim kategorijama stanovništa, što ukazuje na to da su građani svesni potrebe za medijskim obrazovanjem.

Marta Savić

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *