Potrošači od suhomesnate robe najčešće jedu salame i šunku, ali ne čitaju sastojke

Istraživanjem koje je sprovedeno u Nišu, Novom Sadu i beogradu, pokazalo se da potrošači u Srbiji od mesnih prerađevina najčešće kupuju šunku i salamu. Ovo je pokazalo istraživanje Centra potrošača Srbije (CEPS) koji saopštavaju da većina potrošača nekoliko puta nedeljno konzumiraju najviše šunku (43,4 odsto ispitinika) i salamu (33,8 odsto), zatim trajne kobasice (24,9 odsto), paštete (24 odsto) i viršle (13,2 odsto).

Kako su obi saopštili, zabrinjavajuće je da Ispitanici najčešće, a što je i normalno, gledaju cenu, a o kvalitetu proizvoda ne brinu mnogo jer ne čitaju dekleracije.

  • Više od polovine ispitanika ne čita pažljivo spisak sastojaka uz obrazloženje da ne zna kako da proceni te informacije. Najviše se informišu od prijatelja (65,6 odsto), zatim putem medija (59,6 odsto), preko članova porodice (47,3 odsto) i tako što pročitaju neku informaciju na društvenim mrežama (39,5 odsto).

Nijedan ispitanik nije naveo da prati neki portal koji se bavi temom kvaliteta namirnica i ishrane.

Prema našem istraživanju razne salame u Nišu i okolini košztaju od 200 do 500 dinara u mesarama tako da se potrošači odlučuju na kupovinu na grame, a na pakovanjima onda u ovim trgovinama i ne mogu da pročitaju dekleraciju odnosno sastojke.

M.S.

Medijski sadržaj sufinansiran sredstvima za javno informisanje Grada Niša.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *