I dok je niška javnost nagađala sve teorije zavere i eventualne manipulacije zbog kojih je smenjen prvi čovek finansija Miljan Stevanović, on je s tog mesta sklonjen iz blaže rečeno, obične, proceduralne stvari.
Iako se razlog za ekspresnu smena Miljana Stevanovića, sada već bivšeg prvog čoveka za gradske finansije i dalje zvanično ne zna, jer nadležni ćute o tome, Građanin nezvanično, od izvora iz Gradske kuće saznaje, da je, dojučerašnji sekretar Uprave za finansije, momentalno sklonjen sa tog mesta jer je „bez pitanja“, omogućio radnicima Gradske uprave da biraju kako i čime će dolaziti na posao tokom meseca.
Naime, prema našim informacijama, njima je ponuđeno da biraju da li žele mesečne kartice za gradski prevoz, ili da umesto toga dobiju novac „na ruke“, što bi, prema navodima upoznatih sa situacijom, gradsku kasu dodatno opteretilo za oko 20-ak miliona dinara .
Iako ni nakon nekoliko dana i desetine pokušaja da naša redakcija stupi u kontakt sa Ljubišom Janjićem, v.d. načelnikom Gradske uprave, kako bi od njega i zvanično saznali razlog zbog kojeg je ekspresno smenio Miljana Stevanovića, doskorašnjeg sekretara niške Uprave za finansije, redakcija ipak je došla do, zasada nezvanične informacije.
Kako naš izvor, iz sedišta najviših čelnika niške lokalne samouprave navodi, Stevanović je bez prethodne konultacije sa novopostavljenim šefom Janjićem, svim radnicima Uprave ostavio mogućnost izbora da sem gradskih autobusa, na posao dolaze i sopstvenim prevozom, a za to naravno dobiju novčanu nadoknadu na mesečnom nivou.
Bukvalno se za vrlo kratko vreme prijavilo više od 500 zaposlenih koji su želeli da u sopstvenoj režiji putuju na posao, a to bi prema nekim grubim procenama Grad koštalo približno 20 miliona dinara na godišnjem nivou, i to možda i ne bi bio problem, da već nije potpisan ugovor sa Direkcijom za javni gradski prevoz, koji košta isto toliko, tako da bi kasa, koja je već u deficitu bila dodatno opterećena, a to niko nije želeo da se dogodi, pojašnjava naš izvor koji je želeo da ostane anoniman.
Na uporne pozive“ Građanina“ upućene kabinetu novog v.d. načelnika Gradske uprave Janjića, ali i poruke koje smo slali na njegov službeni broj, odgovora ni nakon dva dana nije bilo, a ni mnogi gradski većnici kao ni čelnici Grada nisu želeli da komentarišu ovu iznenadnu odluku, koja je, kako smo čuli ostavila zatečene i najbliže saradnike Stevanovića.
Podsetimo, Miljan Stevanović je 17. januara popodne, bez ikakve najave i objašnjenja za javnost, neočekvano smenjen, a na njegovo mesto kao vršilac dužnosti, postavljena je Danijela Spasović, svastika bivšeg gradonačelnika Niša, Miloša Simonovića, koja je u prethodna dva mandata obavljala poslove zamenika načelnika- sekretara ove Uprave. Smenu sada već smenjenog šefa za gradske finansije, početkom 2016. zatražio je i Ljubivoje Slavković, zamenik gradonačelnika u bivšem sazivu, ali je tada zvanično izostala podrška ostalih čelnika vlasti.
N.Marković
Poštovani GRAĐANINE
Zamolio bih VAS da objavite ovo pismo kao demanti- pojašnjenje -dopunu vašeg teksta „Procurelo: Stevanović smenjen zbog 20 miliona dinara za prevoz radnika?“ objavljenog u petak 20 januara 2017.
Građanin bi trebalo da proveri informacije koje objavljuje, bez obzira na neimenovane izvore, makar oni bili iz Gradske kuće.
Ostavljanje opcije da zaposleni mogu izabrati isplatu naknade za prevoz nije nikakva novina u Srbiji. Većina firmi tako i isplaćuje prevoz radnicima, kao i sva komunalna preduzeća.
Mogućnost izbora za radnike Gradske uprave nasilno je ukinuta pre osam godina, kada je tadašnji Gradonačelnik Niša rešio da loš položaj Grada u ugovoru sa privatnim prevoznicima kompenzuje primoravanjem zaposlenih u Gradskoj upravi da dobiju samo mesečne karte za javni prevoz. Uz ovo podsećamo i da su nam plate zamrznute već 10. godina. U međuvremenu su nam zarade smanjivane raznim uredbama i dekretima Vlade, DRI i svih ostalih koji svoje neznanje u vođenju, upravljanju i obezbeđivanju novih finansijskih sredstava kompenzuju nametima na svoje građane i zaposlene u javnom sektoru.Tako je i sa javnim prevozom u Nišu. Nisu zaposleni u Gradskoj upravi krivi sto su u ugovoru sa javnim prevoznicima utkani razni „čudni“ interesi, ali je teret lošeg ugovora prebačen na njih i njihove zarade. Po ko zna koji put.
Novim zakonima kojima su zaposlenima u organima lokalnih samouprava uskraćena mnoga prava koja imaju ostali u privatnom i javnom sektoru, konačno je dato stvarno i nedvosmisleno pravo izbora isplate naknade za prevoz na posao i sa posla.
Sada već bivši načelnik tadašnje Uprave za finansije postupao je u skladu sa novim zakonima, ali i prema dogovorima u Gradskoj kući, u njima su učestvovali svi „faktori“ koji o tome odlučuju i oni koji to pravo potražuju i na koje imaju pravo.
Demagogija da je neko samostalno postupao i da je zbog toga smenjen je maska za podmirivanje nezasitih medjupartijskih kompenzacija i cesija, u kojima ispaštaju obični i nezaštićeni zaposleni i gradjani.
Jednostavnom kontrolom svih institucija u gradu uključenih u organizaciju, kontrolu i upravljanje javnim prevozom može se videti da taj sistem ne može biti ugrožen isplatom naknade za prevoz u novcu za tih 500 tinak radnika Gradske uprave. Niti je budžet grada Niša ugrožen na bilo koji način. Pare koje su do sada uplaćivane Direkciji za javni prevoz na ime mesečnih karti sada će biti uplaćivane zaposlenima, a oni će prema svojim potrebama i mogućnostima samostalno odlučivati o načinu prevoza na posao. I taj novac će indirektno ponovo završiti u budžetu Grada Niša i budžetu Republike Srbije.
Možda bi pomoć javnom prevozu bila i to da Direkcija za javni prevoz nametne svojim zaposlenima mesečne karte za javni prevoz, umesto da ih isplaćuje u novcu i to po stvarno jedinstvenim kriterijumima. Valjda treba poći prvo od svoje kuće, pa onda gledati u tuđu.
„Građanin “ treba da bude zastupnik svih građana Niša , bez namere da ih direktno ili indirektno diskredituje.
Marko Savić
Predsednik Sindikalne organizacije Skupštine grada Niša
Ali je zato u sekretarijatu za imovinu ,Janić sada postavio osobu bez državnog ispita za rad u organima uprave i bez dana radnog staža u Gradskoj upravi i naravno da i razlozi za to takođe nisu za javnost.