Reagovanje: Direkcija za javni prevoz dostavila odgovore odborniku Srđanu Noniću

Na sednici Skupštine Grada Niša 12. jula, odbornik Srđan Nonić iz Pokreta Dosta je bilo postavio je nekoliko pitanja koja se tiču troškova Direkcije za javni prevoz. Direktor Saša Petronijević, izlagajući program poslovanja ovog preduzeća rekao tada da će odgovore dati u pisanom obliku, a obećano je ispunio.

gradski-prevoz33

Javnost je izuzetno zainteresovana za oblast javnog prevoza putnika, jer od uspešnog ili neuspešnog obavljanja ove delatnosti zavisi obavljanje gotovo svih ostalih delatnosti u Nišu. Zato Direkcija svake godine mora da planira određena sredstva potrebna za: štampanje i dostavljanje zainteresovanim građanima redova vožnje u gradskom i prigradskom prevozu putnika, redovno obaveštavanje građana o prelasku sa zimskog na letnji red vožnje i obrnuto, obaveštavanje građana o svim promenama u trasama kojima se kreću autobusi zbog eventualnih rekonstrukcija ulica i slično, obaveštavanje građana o redovima vožnje tokom prazničnih dana i na dan „Zadušnica“, obaveštavanje građana o uvođenju novog sistema prodaje pojedinačnih karata preko uređaja za njihovo izdavanje, obaveštavanje građana o promenama cena usluga prevoza i u ostvarivanju prava na besplatnu vožnju ili vožnju po povlašćenim cenama i pružanje redovnih informacija o poslovanju Direkcije, funkcionisanju javnog prevoza i o drugim pitanjima od značaja za građane“ – navodi se u početku odgovora Petronijevića.

On kaže da se sve aktivnosti realizuju preko sredstava javnog informisanja i distribucijom štampanog materijala i evidentiraju kao troškovi reklame i propagande.

Radi se, dakle, o troškovima potrebnim za što bolje i kvalitetnije obaveštavanje građana o svim pitanjima od značaja za gradski i prigradski prevoz putnika. Direkcija kao javno preduzeće ima obavezu obaveštavanja javnosti o svom radu i funkcionisanju delatnosti koje su joj dodeljeni i troškovi nastali tim povodom svakako imaju svoje puno opravdanje, tvrdi se u pismu.

U Programu o izmenama i dopunama programa poslovanja Direkcije za 2016. godinu su već navedeni razlozi zbog kojih je neophodno obezbediti video nadzor u autobusima.

Saša-Petronijević1
Direktor Saša Petronijević/foto:TV Zona plus

Pošto bi klasična nabavka ove opreme podrazumevala da se, u skladu sa odredbama Zakona o rokovima izmirenja novčanih obaveza u komercijalnim transakcijama („Službeni glasnik RS“, br. 119/2012 i 68/2015), ukupna vrednost opreme plati u roku ne dužem od 45 dana, planirano je da se nabavka realizuje kroz formu zakupa iste na period od godinu dana, sa opcijom kupovine kojom bi se zakupodavac obavezao da po unapred utvrđenoj ceni koja će od redovne cene biti manja za iznos uplaćenih zakupnina, Direkciji proda tu opremu. Većina potencijalnih ponuđača ove opreme upravo i nudi mogućnost nabavke kroz formu ugovora o zakupu. Pored napred navedenog zakupa video nadzora u autobusima, Direkcija ima već ranije potpisane ugovore o zakupu objekta prigradske autobuske stanice, poslovnih prostora u ul. Generala Milojka Lešjanina 8, gde je sedište uprave, u Poslovnom centru Ambasador, gde se nalazi služba za kontrolu javnog prevoza i organizuje prodaja mesečnih karata za prevoz putnika i na kompleksu Aerodroma Niš, gde se nalazi služba gradskog saobraćaja, kao i ugovori o zakupu optičkih kablova kojima se vrši prenos podataka od Gradske uprave Grada Niša do poslovnih prostorija Direkcije, navodi se u pismu upućenom Noniću, ali i našem mediju.

Posebni troškovi

Među planiranim troškovima ostalih usluga Direkcija za javni prevoz ističe sledeće:

  • troškovi usluga prodaje mesečnih karata preko trećih lica,
  • troškovi komunalnih usluga,
  • troškovi održavanja GPS sistema za praćenje kretanja autobusa,
  • troškovi održavanja ostale opreme,
  • troškovi legalizacije softvera i drugi troškovi. Izmenama i dopunama Programa poslovanja Direkcije za 2016. godinu su planirani troškovi amortizacije u ukupnom iznosu od 7.000.000 dinara. Ovi troškovi su planirani na osnovu ostvarenih troškova amortizacije u 2015. godini i planiranih nabavki osnovnih sredstava u 2016. godini. Najveće učešće u ovim troškovima imaju troškovi amortizacije autobusa koji su planirani u iznosu od 6.000.000 dinara.
  • Planirane troškove neproizvodnih usluga čine:
  • troškovi advokatskih usluga,
  • troškovi eksterne revizije finansijskih izveštaja preduzeća,
  • troškovi zdravstvenih usluga,
  • troškovi obezbeđenja prenosa novca,
  • troškovi čišćenja,
  • troškovi pranja vozila i drugi troškovi neproizvodnih usluga.

Regovanje na tekst Direkcija za javni prevoz radi u plusu, ali nejasni troškovi

JKP Direkcija za javni prevoz Grada Niša (u daljem tekstu: Direkcija) je počev od 2011. godine, kad je osnovana, uvek iskazivala pozitivne finansijske rezultate u poslovanju i uspešno obavljala delatnosti koje joj je Skupština Grada Niša, kao osnivač, dodelila.

Direkcija trenutno nema nikakva kreditna zaduženja i sve obaveze prema dobavljačima, poreske i druge obaveze, kao i sve obaveze prema zaposlenima uredno izmiruje.
To znači da konstatacija u tekstu da je od početka stvaranja, po prvi put ovo javno preduzeće radilo pozitivno nije tačna i verujemo da je autor teksta samo pogrešno razumeo izlaganje direktora Direkcije na sednici Skupštine Grada Niša, održanoj dana 12.07.2016. godine. Direktor je na sednici istakao da su u prvih šest meseci 2016. godine, ostvareni najbolji rezultati od početka funkcionisanja integrisanog tarifnog sistema javnog prevoza u Nišu, da Grad Niš ne samo da nije imao nikakva dodatna izdvajanja za finansiranje javnog prevoza, već je ostvaren i suficit od preko 24.000.000 dinara, reakcija je ovog javnog preduzeća.

gradjanin.rs

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *