Šta je sa subvencijama za javni prevoz u zaplanjskim selima – u Zaplanje je jeftinije ići taksijem

Ovih dana se u medijima pominje uvođenje gradske linije prevoza do Svrljiga od Niša, što je potrebno Svrljižanima i meštanima okolnih sela. Sa druge strane jedna od najsiromašnijih opština u Srbiji, opština Gadžin Han i njeni meštani kao i ostali Zaplanjci mogu samo da sanjaju o gradskom autobusu do njihovih sela kao i do samog Gadžinog Hana, iako je bliži od Svrljiga Nišu.

Zaplanjci dugo godina muku muče sa prevozom jer je ovde Niš Ekspres u monopolskom položaju, a do sada nijedna vlast u opštini nije pokušala da tu stvar promeni. Opština Gadžin Han je davala subvencije Niš ekspresu iz svog budžeta da bi cene mesečnih karata bile podnošljive za đake i radnike koji putuju do Niša. Niš ekspres je svojom politikom poslovanja doprineo devastaciji ovog kraja, a iz godine u godinu kako se i sve manje ljudi vozi njihovim prevozom, gde je i deo njihove odgovornosti ali i odgovornosti bivših vlasti, ovaj prevoznik biva sve gori kako sa putnicima tako i sa sopstvenim vozačima. Za porodice sa više dece je isplativije iznajmljivanje garsonjera na periferiji Niša nego plaćanje karata za svoju decu koja putuju u školu“, kaže Milan Stevanović iz Gradske organizacije Dveri Niš.

Trenutno meštani ove siromašne opštine imaju najskuplje karte za prevoz po pređenom kilometru u celoj Srbiji.

Za dvoje ljudi je isplativije putovanje taksijem nego autobusom. Par linija koje idu iz Niša i vraćaju se za Niš nisu dovoljne a kako vreme protiče sve ih je manje a neke su skraćene. Neažurnost informacija o polascima na sajtu ove firme takođe je jedan od problema. Zabrinjavajuće su bile informacije da je ovaj prevoznik uveo naplaćivanje karata, po ceni pola-karte i deci mlađoj od 7 godina, što je presedan, a sami vozači se stide ovakvog primoravanja roditelja prilikom naplaćivanja“, ističe Stevanović.

Rešenje za ovaj problem u gradskoj organizaciji Dveri Niš vide produžavanjem linije gradskog prevoza od Lazarevog sela do Gadžinog Hana. Opštini bi bila potrebna još najmanje dva mini busa kojima bi mogli da uspostave redovne linije na teritoriji opštine. Takođe traženjem subvencija od države mogle bi se sniziti cene karata, a za osetljive  kategorije – decu i starce koji je još malo u selima Zaplanja bi on morao biti besplatan. Dveri Niš traže da se ovaj problem reši i ljudima omogući život u Zaplanju.  

Gradjanin.RS

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

© 2022 GRAĐANIN - Gradjanin.rs je upisan u Registar medija Republike Srbije pod rednim brojem: IN000266