Published On: petak, 28. oktobra 2016.

I pored ulaganja: Primedbe na gradski prevoz postoje

Iako je ove godine Grad uložio znatno više sredstava i unapredio kvalitet pružanja usluga putnicima, i dalje ima sporadičnih prijava i primedbi na rad zaposlenih koji su u svakodnevnom kontaktu sa Nišlijama, a koji se voze autobusima, tvrde u Direkciji za gradski prevoz Niša kao i to da primedbi ima sve manje.

161028-bus

Prema podacima koje su nam nadležni iz ovog preduzeća dostavili, ove godine građanima je na raspolaganju oko 116 vozila koja su svakodnevno na gradskim ulicama, i koji saobraćaju na 50 linija od kojih je 14 prigradskih, a na tenderu je uslove ispunilo čak četiri autoprevoznika.

Ove godine osim nas, koji takođe prevozimo putnike, prevoz obavljaju i Nišekspres kao i prevoznici  Ćurdić i Ariva, tako da smo u odnosu na prethodni period napredovali u tom smislu, međutim i dalje ima primdebi naših sugrađana, ali u znatno manjem obimu i problemi su drugačiji. Retke su sada primedbe na rad konduktera i kontrolora a više na ponašanje i posao vozača, jer se dešava da ne staju na predviđena mesta ili da kasne, ali to rešavamo sve u saradnji sa našim Nišlijama i našom kontrolom, ali možemo da se pohvalimo i da je sada oko 50 odsto vozila prilagođeno osobama sa invaliditetom, mada ćemo se truditi da i to poboljšamo, objašnjava Milan Milić iz Direkcije za javni gradski prevoz.

Upravo, jedna od najčešćih primedbi koje stižu našoj redakciji, odnose se na uslove koje osobe sa invaliditetom a koje koriste javni prevoz.

Tačno je da je Niš dosta unapredio kvalitet usluga, ali i dalje ima nedovoljno niskopodnih autobusa koje imaju i prilagođene rampe za ulazak, ali i na opštu kulturu sugrađana i neintervenisanje konduktera u autobusu koji bi trebalo da osobama sa posebnim potrebama obezbede mesto za sedenje, pojašnjava Jordan Ivanović, predsednik Saveta za rad sa OSI.

On kaže da se često „dešava i da vozači stanu dalje od predviđenog stajališta, „pa je mojim prijateljima teško da uđu u vozilo, ali nadam se da će se i to popraviti vremenom“, dodao je Ivanović.

Prema našim informacijama i porukama koje stižu na mejl „Građanin“-a, česte su i primedbe naših sugrađana na ponašanje konduktera i kontrolora, ali i komunalne policije koja im je pružala asisenciju.

Nečuveno je da neko toliko ne poštuje svoj posao, konkretno ja sa bio prisutan kada je kondukterka, čiji ID broj neću reći javno, počela da viče na stariju gospođu koja nije mogla da pronađe novac u svojoj tašni, da bi na kraju to bilo podignuto i na nivo da su i kontrolori došli i stajali pored uznemirene žene dok nije platila i kratu i doplatnu kartu kao kaznu, požalio se jedan Nišlija, koji nije želeo da mu se ime javno objavi.

Dragan Stojanović Žika, niški novinar ne sumnja da primedbi građana uvek ima, ali i da je gradski saobraćaj značajno unapređen nego pre desetak godina.

Tačno je, sva vozila u gradskom prevozu moraju biti niskopodna i bez one šipke na sredini. Ne zaboravimo da pored osoba s invaliditetom, te iste autobuse koriste i majke s dečijim kolicima, stariji građani kojima nije tako lako da se sa štapovima lako popnu, pa onda tu su ljudi koji hodaju s raznim pomagalima… Takvi autobusi jesu skupi, ali su neophodni – tvrdi Stojanović.

N. Marković

Medijski sadržaj sufinansiran sredstvima za javno informisanje grada Niša
Displaying 1 Comments
Have Your Say
  1. Mihajlo kaže:

    Najveća primedba treba biti upućena poslodavcima. Očigledno je da zbog plata koje oni nudee posao konduktera prihvataju ljudi narušenog zdravlja ili oni u poodmaklim godinama. Posao prihvataju samo oni koji bas nemaju kud, nisu u mogucnosti da nadju bolji posao a egzistencija im je ugrozena . Čudo je što incidenti nisu češći .

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>