LAF: Probleme građana da rešavaju institucije, a ne Vučićeve urgencije

Lokalni antikorupcijski forum Niš (LAF) poziva sve organe javne vlasti u Srbiji i Nišu da konsoliduju pravnu državu i institucije, kako bi se problemi građana rešavali zakonito, po propisanoj proceduri i efikasno, umesto da se bave javnom promocijom „rešavanja“ takvih problema u razgovorima sa najvišim državnim funkcionerima, koji se organizuju sporadično i u nenadležnim institucijama, navodi se u današnjem saopštenju LAF-a.

premijer-i-bivsi-radnici-prava
foto: Vlada Srbije

LAF smatra da je dobro da najviši državni funkcioneri u neposrednom kontaktu pokažu ozbiljan interes za zahteve i probleme građana, ali da se oni ne smeju rešavati „urgencijama“ i „intervencijama“ tih funkcionera, sa pozicije njihove moći. Na taj način se jača pozicija funkcionera, ali slabi sistem i javne institucije. Institucije u Srbiji nisu u dovoljnoj meri profesionalizovane, departizovane i nezavisne, a javno promovisanje bilo kog pojedinca kao „nadležne adrese za svaki problem“- od zapošljavanja socijalno ugroženih građana do obezbeđivanje novca za sportske klubove, znači dodatno derogiranje njihove funkcije i značaja, kažu u LAF-ovom saopštenju koje potpisuje koordinatorka Zorica Miladinović.

Voluntarističko rešavanje problema male i izabrane grupe građana, takođe, dovodi druge građane u neravnopravan položaj i sugeriše poželjnost diskriminacije, odnosno rešavanja problema na način da privilegovani budu „dobronamerno saslušani“, a svi ostali upućeni na „mučan hod kroz institucije“.

Predsednik Vlade Srbije je ovih dana u Domu Vojske Srbije primio dvadesetak građana Niša kako bi mu u direktnom susretu izneli neke od problema i za njih “pokušali da nađu rešenje”. Za razgovor sa premijerom prijavilo se oko 1.200 građana. Vlada Srbije radno boravi u Nišu od 13. do 19. oktobra ove godine.

Prema izveštavanju medija, većina građana je dobila obećanje predsednika Vlade da će njihovi zahtevi biti rešeni, a nekima od njih su se institucije, koje do tada nisu imale razumevanja za takve zahteve, “izvinile” i “obećale brzo rešavanje”. Stoga pitanja dela javnosti: da li su te institucije postupale protivzakonito, neodgovorno ili neefikasno u predhodnom periodu, kada su odbijale takve zahteve, ili to čine sada, kada zahteve prihvataju, smatramo opravdanim – navodi Miladinovićeva.

Gradjanin.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *