Red u Domu Zdravlja, pošti, bankama – bilo gde da stanete, naći će se neko “ko je pametniji” od vaspitanih građana, i pošto poto će hteti da izvrda zakone pristojnosti i prođe preko reda. Uz kvalitetno smišljeno obrazloženje “samo da pitam nešto”.
Istina, ne postoji institucija koja beleži podatke iz sfere ove pojave, nema ni magistarskih radova ili istraživanja, ali jasno je da se to svima ide na nerve, pogotovu oni koji to bahato i bez ikakvog izvinjenja to čine.
Prema komentarima čitalaca, izgleda da su građani najkviniji na ulaske preko reda u dečijem odelenju Doma Zdravlja i u Pošti.
“Građanin” je u tri navrata incenirao situaciju da je reporter pokušao da prođe preko reda. U sva tri slučaja, naišli smo na žestoke kritike, a u pošti na Trgu “14. oktobar” se umešalo i obezbeđenje.
Ma ‘ajde molim te još mišljenje ćeš da mi tražiš. Ne ide brzo, pola sata sam ovde i još sad i to, rekla nam je starija gospođa kojoj smo džabe ukazivali na naše “opipavanje” pulsa građanske hrabrosti naroda.
Jovan Jovanović, prvi čovek Centra za zaštitu potrošača “Forum” kaže da je toga uvek bilo, ali da je sada narod nervozniji pa je to vidljivije.
Niko ne voli da provodi vreme stojeći u redu. A redova kod nas ima na sve strane: U pošti dok se čeka da se plate mesečne obaveze ili podigne uplaćena plata, penzija ili socijala. U bankama je isto tako. U čekaonici ambulante. Na šalterima elektro distribucije. Prošlog meseca je ispred Elketro distribucije u redu za plaćanje računa za utrošenu električnu energiju bilo preko sto ljudi. Na prohladnom vremenu, otegao se red do stadiona Čair – priča Jovanović i objašnjava jednu od situacija kojoj je i sam prisustvovao.
U takvoj situaciji inovativnost građana dolazi do izražaja, komentariše on
Komšinice, da li ti je to dete koje nosiš u naručju unuče?
Ne uzela sam ga iz komšiluka, idem da podignem penziju na pošti! Da čovek ne zna kako da reaguje, objašnjava Jovanović.
M.S.