„Niš-stan“ i pored konkurencije, prvi na niškom tržištu

JP „Nišstan“, koje se bavi održavanjem zgrada i pružanjem stambenih usluga i pored mnogih privatnih agencija koje rade slične poslove, i dalje se nalazi na „platnom spisku“ preko 75 odsto objekata kolektivnog stanovanja, kažu u Upravi. Primat na tržištu i neku vrstu monopola koje trenutno ima ova firma u Gradu na Nišavi, nadležni prvenstveno pravdaju kvalitetom i cenom pruženih usluga, ali i poverenjem građana zbog dugogodišnjeg dobrog poslovanja.

bulevar-nemanjica
Na Bulevaru Nemanjića oštra konkurencija

U delatnosti preduzeća, od njegovog osnivanja, spada održavanje stambenog i poslovnog prostora u kojima osim investicionog održavanja koje obavlja preko javnih tržišnih ponuda, zaposleni u Nišstanu kod klijenata sa kojima imaju potpisan Ugovor, često obavljaju i na desetine hiljada hitnih intervencija, ali i tekuća održavanja. Prema podacima u koje je Građanin imao uvid, u prošloj godini ovo preduzeće „odradilo“ je i oko sedam stotina investicionih radova, i kako objašnjavaju čelnici, to je i razlog njihove konkurentnosti na tržištu i stabilnosti samofinansiranja.

Na kraju 2015. godine naše preduzeće je održavalo 1388 stambenih zgrada i procenjujemo da držimo preko 70 odsto stambenog fonda u Nišu i bukvalno naši ljudi održavaju sve u objektu, od kanalizacione mreže do elektro instalacija, liftova i hidrofora, naravno u zgradama gde ih ima, izjavio je Nenad Hafner, direktor Nišstana, koji je dodao i da je razlog tolikog broja korisnika cena usluga koja se nije menjala od 2013.godine.

Nenad Hafner, direktor JP "Niš-stan"
Nenad Hafner, direktor JP „Niš-stan“

Najčešće žalbe Nišlija, kao i svake jeseni i zime, a koje su posednjih nedelja pristigle na mejl naše redakcije, odnosile su se na curenje i vlagu na plafonima, i to uglavnom kod zgrada koje imaju ravne krovove. Međutim u Nišstanu navode da su tu nemoćni, jer u rešavanje tog problema mora da se uključi cela Skupština stanara.

U tekuće održavanje spada prepokrivanje 3 kvadrata godišnje, i to je samo bukvalno krpljenje pukotine koja se pojavi u tom trenutku, a postoji i investiciono održavanje koje u najvećem broju objekata nikada nije rađeno, i to podrazumeva rad na čitavoj površini, objašnjava Hafner, i tvrdi da je glavni razlog uglavnom taj što nema sloge među stanarima, odnosno loša finansijska situacija.

JP „Nišstan“ trenutno ima blizu 160 zaposlenih, i prema rečima Uprave preduzeća, trenutno nemaju „višak radnika“, ali imaju „strukturalnu neusklađenost“, odnosno više onih koji rade birokratske poslove i sede u kancelarijama od onih koji obavljaju poslove na terenu. Od početka rada, nni na koji način upošljenici nisu na teretu gradskog budžeta, već se finansiraju od sopstvenog prihodovanja, a prosečna plata trenutno iznosi oko 34 hiljada dinara neto.


Vladica Jovančić, digogodišnji niški novinar navodi za Građanin da nije baš siguran kakav je kvalitet usluga koje pruža Nišstan jer živi u kući, ali iz iskustva svakako apeluje na sugrađane koji žive u zgradi da i sami malo brinu o svojoj imovinu.

U svakom slučaju, kao što smo imali mnoge primere da je neko namerno upropaštavao u našem Gradu ono što je vredno, svakako verujem da se i vlasnici privatnih agencija trude da upropaste imidž, trenutno jakog Nišstana, ali je pitanje da li će uspeti, jer dugogodiššnji rad u medijima me je naučio da Nišlije ipak veruju velikim preduzećima, a posebno je dobro to što su njihove cene zaista realne u odnosu na platežnu moć građana.


N. Marković

Medijski sadržaj sufinansiran sredstvima za javno informisanje grada Niša

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *