Niš: U još tri formirana sekretarijata biće isti broj birokrata

Iako je Niš, odmah nakon izmene Statuta promenio i strukturnu organizaciju birokratskog aparata, te je od 11 postojećih Uprava formirano čak 13 sekretarijata kojima rukovodi jedan čovek, ta sprovedena „racionalizacija“ izgleda da ipak nije bila dovoljna. Na predlog Gradskog veća, a ukoliko ga lokalni parlament podrži, Nišlijama uskoro na raspolaganju biti još tri nova Sekretarijata – za lokalnu poresku administraciju, ozakonjenje i investicije.

foto: M.S.

Objašnjenje za ovu novu „korenitu“ izmenu u funkcionisanju lokalne administracije i podelu zaduženja zaposlenih u javnom sektoru, slično je onom od pre nekoliko meseci, kada su i medijima i javnosti, čelnici Grada pokušali da objasne da je 13 manje od 11, i da će to raslojavanje samo racionalizovati poslovanje i pomoći Nišlijama da se lakše snađu.

Kako je naveo Ljubiša Janjić, novi načelnik jedinstvene Gradske uprave, novi Sekretarijati trebalo bi da doprinesu efikasnijem obavljanju poslova lokalne poreske administracije,  ozakonjenja i investicija. Pritom, s obzirom na to da će oni biti formirani iz već postojećih, Grad neće upošljavati nove ljude, te neće biti ni novih troškova već će rad biti efkasniji.

Na ovaj način, mi ćemo imarti čistiju situaciju kada jerč o načinu ubiranja poreza i zaista realnog broja poreskih obveznika u Gradu, od kojih mnogi u ovom trenutku ne plaćaju ono što bi po zakonu trebalo, a samim tim ćemo povećati prihode koji se slivaju u budžet, pojasnio je načelnik Janjić.

Prvi čovek svih Sekretarijata dodao je i da je, zbog toga što je ozakonjenje bespravno podignutih objekata od javnog značaja, neophodno da u okviru postojećeg Sekretarijata za planiranje i izgradnju, postoji sektor koji se bavi samo time i da će zbog toga on biti izdvojen u samostalnu jedinicu- Sekretarijat za ozakonjenje.

Sada više nema dobrovoljnosti, naši inspektori i angažovana lica su izvršili popis objekata i po nekim mojim saznanjima to je preko 30.000 novih objekata, što sa postojećim, od ranije prijavljenim za legalizaciju, broji negde oko 70.000 objekata na teritoriji Niša, a sada ćemo to efikasnije da rešavamo.

Treći, novi Sekretarijat za investicije, ako bude formiran, baviće se praćenjem izgradnje i to poslovima počev od planske dolumentacije, preko imovinske pripreme, do realizacije.

Ljudi koji su već radili na ovim poslovima, baviće se pripremom i praćenjem realizacije investicija u gradu, jer nakon reorganizacije Direkcije za izgradnju, u praksi imamo male smetnje i neke stvari nam predstavljaju „usko grlo“ u izgradnji, naveo je Janjić.

O ovom predlogu Gradskog veća, odlučivaće odbornici Skupštine grada na sledećoj sednici, a koja bi kako saznajemo trebalo da se održi već prve nedlje juna. Nakon toga ostaje da se vidi, da li će novi Sekretarijati smanjiti zabunu međ’ Nišlijama, koji se već ne snalaze na koja vrata treba da kucaju da bi rešili svoje probleme, ili će ovo širenje birokratskog aparata samo doprineti boljem ubiranju prihoda koji će se slivati u kasu Niša.

N.Marković

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

© 2022 GRAĐANIN - Gradjanin.rs je upisan u Registar medija Republike Srbije pod rednim brojem: IN000266