Niška pista se „gasi“ zbog konkurencije beogradskom i prištinskom aerodromu

Vansi erport, pored beogradskog, ima interes i u prištinskom aerodromu „Adem Jašari“, a nekada „Slatina“ gde takođe učestvuje u koncesiji tako da bi niški „Konstantin Veliki“ bio konkurencija, donosi list Danas. Ovaj mediji postavlja pitanje da li je niški aerodrom žrtva prištinskog? Odnosno pošto javnost ne zna detalje ugovora koncesije beogradskog aerodroma „Nikola Tesla“, može se nagađati da je zatraženo da se niška pista „ugasi“ kako bi „Vensi airport“ imao monopol u regionu.

Da li je namera države da preuzme od grada Niša Aerodrom „Konstantin Veliki“ zbog toga što bi republička vlast mogla bolje od lokalne da upravlja njime ili to ima veze sa izjavom predsednika Srbije Aleksandra Vučića da imamo obavezu da se sa francuskim Vansijem konsultujemo ako bi broj putnika prešao milion? – u nedoumici prenosi list Danas.

Oni kažu da je ugovor o koncesiji sakriven od javnosti tako da ostaje samo da se tumače poruke zvaničnika koje su često potpuno kontradiktorne.

Tako su istovremeno potpredsednica Vlade Zorana Mihajlović i predsednik države Vučić poslali različite poruke. Mihajlović je izjavila da Vlada Srbije ni u jednom trenutku nije vodila pregovore o ograničavanju broja putnika i kapaciteta niškog aerodroma, dok je Vučić istog dana na drugom mestu rekao da mi imamo obavezu da se s njima konsultujemo ako bi to prešlo milion putnika, što je u narednih 12,5-13 godina nemoguće, navodi list.

Dakle ostaje pitanje da li u ugovoru postoji ograničenje broja putnika ostalih aerodroma u Srbiji, na šta je Vučić ukazao još 14. januara gostujući na RTS-u. Ništa manje važno pitanje je i da li postoje još neka ograničenja ili garancije države prema koncesionaru.


Zanimljive okolnosti

U ovom slučaju zanimljiva je još jedna okolnost. Naime Niš je udaljen od Beograda nešto preko 230 kilometara, dok su niškom aerodromu mnogo bliži onaj u Skoplju i posebno aerodrom „Adem Jašari“ u Prištini koji se nalazi na stotinak kilometara udaljenosti vazdušnom linijom. Ako nekom može da smeta rast broja putnika niškog aerodroma koji je samo u prošloj godini povećan za 200.000, to su onda ova dva aerodroma. Posebno je zanimljiv prištinski aerodrom „Adem Jašari“ ne samo zbog male udaljenosti od Niša već i zato što je koncesioni upravnik ovog aerodroma francuska kompanija „Aeroports de Lyon-Management Services“ koja je koncesiju 2011. dobila sa turskom građevinskom firmom Limak. Ova francuska firma je zajedničko preduzeće čiji je većinski vlasnik (60 odsto) od novembra 2016. godine konzorcijum tri francuske kompanije koje predvodi Vansi erports (ostale dve su finansijske institucije).


Dakle niški aerodrom se nalazi na sredini između dva aerodroma kojima upravlja posredno ili neposredno ista francuska kompanija, pa nije teško zamisliti situaciju u kojoj traže od države da ograniči njegov rast kako im ne bi smanjivao prihode što na beogradskom, što na prištinskom aerodromu. I po svemu sudeći izgleda da su u Vladi Srbije našli kooperativnog partnera – kažu u jednom delu teksta.

gradjanin.rs/ List Danas

2 thoughts on “Niška pista se „gasi“ zbog konkurencije beogradskom i prištinskom aerodromu

  1. Poštovane sugrađanke i sugrađani,

    Želim da Vam prenesem jedan važan podatak koji se tiče svih nas.

    Dve najveće Hrišćanske hodočasne svetinje,
    Crkvu Rođenja Hristovog u Vitlejemu, na mestu Hristovog Rođenja, i
    Crkvu Vaskrsenja Hristovog u Jerusalimu, na mestu Hristovog Vaskrsenja, iz koje se na Veliku Subotu deli Blagodatni Oganj širom planete,
    podigao je car Konstantin u prvoj polovini 4. veka po želji svoje majke Carice Jelene.

    Itekako bi bilo lepo, da Niš uspostavi sa tim mestima direktne avionske linije, po isključivo ekonomskim cenama, da vernici celog sveta sa zadovoljstvom putuju i prenose lepe vesti o našem gradu.

    Hristos Voskrese!

  2. Uzas. Dokle ce srbija da se klanja svima. Jeftine cene letova dalje mogucnos omladini da malo putuje, vidi svet. Na ovaj nacin se omladina tera da razmisljaju o odlazku iz zemlje. Ulazak u EU je smart za Srbiju jer ce omladina da napusti zemlju. Dakle zasto je vazno da se ispune svi Uslovi stranih firma? Pametni ljudi mogu da sklope bolji ugovor, ako se ovde radi o ugovor. Uzas. Da li je moguce da je neko zaista sklopio ugovor na nivou IQ -100?

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *