Potrošači se u vreme korone „okreću“ on line kupovini

Pomoćnica ministra u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija, Višnja Rakić, izjavila je da na osnovu podataka i evidencije koju vodi ministarstvo, „on line“ trogovina, ako se poredi prvih šest meseci prošle godine i prvih šest meseci 2020. godine, doživela veliku ekspanziju.

Rakić je naglasila na RTS- u da je broj prigovora veći za 30 %, u odnosu na februar prošle godine, te da su ti podaci očekivani, obzirom da raste kupovina, raste i broj prigovora.

Rakić je dodala da kada je reč o prigovorima, najviše prigovora je u vezi sa postupkom reklamacije, da trgovci imaju obavezu da prihvate reklamaciju potrošača ukoliko je ona osnovana i da se najviše reklamacija odnosi na obuću i tehničku robu.

Postupak reklamacije teče tako što se potrošač obraća prodavcu, popunjava reklamacioni list i samim tim navodi potrošački problem koji ima. Trgovac uzima u razmatranje njegovu reklamaciju i rešava je ukoliko je ona opravdana. Celokupan postupak reklamacije je jasno Zakonski definisan. Ukoliko potrošač nije zadovoljan odgovorom na reklamaciju, može u svakom trenutku potražiti pomoć od udruženja koja se bave zaštitom prava potrošača, ali se može obratiti i inspekciji“-istakla je Rakić.

Pomoćnica ministra je izjavila, da kada se govori o roku isporuke, u skladu sa Zakonom, rok isporuke je 30 dana od dana zaključenja ugovora, da potrošač ima pravo da se u roku od 14 dana nakon kupovine predomisli, odnosno odustane od ugovora i da vrati robu trgovcu, a da je u toj situaciji trgovac dužan da vrati novac potrošaču, ali i da se ovo ne odnosi na kvarljivu robu, ili robu proizvedenu po posebnim zahtevima.

M.S.

Medijski sadržaj sufinansiran sredstvima za javno informisanje Grada Niša.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *