„Snow Owl“ na Nišvilu

Kolumbijski basista i kompozitor Juan Garcia Herreros, poznat i pod svojim scenskim imenom Snow Owl (snežna sova) nastupiće sasvojim bendom na predstojećem Nišville jazz festivalu u petak 14. avgusta. Hereros u čije reference ulazi i nominacija za Latin Grammy, sarađivao je tokom karijere sa mnogim džez, pop i latino zvezdama među kojima su mnogi dobitbici Grammy nagrada i Oskara: Al Jarreau, Elton John, Christina Aguilera, David Newman, Lalo Schifrin, Antonio Sanchez, Jojo Mayer, Randy Newman, Terri Lyne Carrington, James Spaulding, Lew Soloff, Mark Whitfield, Mamadou Diabate…

Snow-Owl-NORMA

Juan Garcia Herros koji svira šestožičani bas, odnosno, kontrabas gitaru (standardni gitarski štim niži za oktavu) rođen je u glavnom gradu Kolumbije – Bogoti. Kada mu je bilo 9 gdina sa roditeljima se seli u prvo u New York gde počinje da uči flautu, a po preseljenju na Floridu počinje njegovo interesovanje za bas gitaru, a u srednjoj školi pohađa časove džez teorije. S obzirom da njegova porodica nije mogla da mu plaća privatne časove – bas gitaru uči samostalno, a profesor muzike koji je vodio i srednjoškolski orkestar, primetivši veliki talenat, ohrabruje Hererosa da, kada mu je bilo 16 godina, poče da uči i kontrabas i priključi se školskom simfonijskom orkestru. Posvećenost e veoma brzo isplatila jer je već godinu dana kasnije položio audiciju i postao član profesionalnog Tampa Bay Simfonijskog orkestra. Na takmičenju u New Orleansu dobio je stipendiju čuvene Berklee College of Music,a po diplomiranju, kada mu je bila 21 godina, vratio se u New York i započeo profesionalnu karijeru.

Okružen raznolikošću muzičkih stilova, uspvao je veoma brzo da svoje sposobnosti prilagodi različitim muzičkim idiomima: od džeza preko popa, fanka, salse, raznih rok stilova (uklkjučujući i hevy metal!), pa do klasične i avangardne muzike – ali bez ugrožavanja sopstvenog muzičkog integriteta i origanlog zvuka. Poslednjih deset godina njegova “baza” je u Beču, ali i dalje veoma često nastupa i snima u Americi, gde je prošle godine bio nominavan za Latin Grammy nagradu u kategoriji najboljih albuma (za ostvarenje “Normas”), kao prvi Kolumbijac, ali i prvi bas gitarista kojem je to ikada pošlo za rukom. Na tom albumu Herreros je krenuo od naziva džez standarda (Norma na španskom znači – standard) i preveo ih na španski, pa je tako, na primer, Koltrejnova jednostavna bluz tema “Mr. P.C.” (“prekrštena” u “Senor C.P.”) sada kompleksna poliritmička kompozicija u 5/4. Kako sam kaže, svako od džezera u jednom trenutku svoje karijere treba da snimi album sa standardima. “Ja sam to učinio na svoj način, odnosno, napisao kompozicije po sopstvenom osećaju kako standardi treba da izgledaju danas u 21. veku”. Rečju: afrički bubnjevi, latino ostinato figure, vatrene melodije, nepravilni balkanski ritmovi i “vrišteće” gitare – sve na jednom mestu uz zarepašćujuću kompaktnost izraza.

Dobitnik je i mnogih evropskih džez priznanja, a nastupao je na koncertnim podijumima i festivalima u Evropi, Americi i Aziji. Njegovi albumu se redovno nalaze na listama prestižnih magazina i radio stanica sa obe strane Atlantika. Osim kao izvođač, Herreros je aktivan i kao pedagog – između ostalog, držao je master klasove i na Bečkoj muzičkoj akademiji, Moskovskom konzervatorijumu, kao i na Berklee jazz akademiji koju je i sam pohađao. Pre šest godina je pozvan da predaje bas gitaru na Džez institutu u Gracu. Boravak u Nišu iskoristiće i za susret sa mladim muzičarima na tradicionalnom Nišville workhsopu.

Poznati evropski džez kritičar Alfred Krondraf rekao je u jednoj recenziji: „Ako postoji naslednik Jaco Pastoriusa – onda je to Juan Garcia Herreros“.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *