Potrošači u Srbiji, a pogotovu u Nišu i okolini imaju tri velika problema. Prvi je loša komunikacija sa Elektroprivredom, drugi je loša tehnička roba na tržištu koju potrošači kupe pa ne mogu da je zamene i reklamacija obuće.
Jovan Jovanović, iz Centra za zaštitu potrošača „Forum“ kaže da se prvi problem tiče centralizacije Elektroprivrede Srbije.
Između potrošača i EDB-a jednostavno nema nikakve komunikacije, a nekolikoko hiljada građana živi bez struje u Nišu i okolini. Oni jednostavno imaju neke brojeve telefona na koje se niko ne javlja, a službeni mobilni nisu javni, iako bi trebali da budu. Pisali smo premijerki Ani Brnabić da se za vreme korone i vanrednog stanja uključi struja, a da se kasnije rešava problem. Od toga nije bilo ništa – objašnjava Jovanović.
Drugi problem se tiče nekvalitetne tehničke robe na tržištu.
Mnogo ima na primer prijava kod nas za lošu tehničku robu. Kada kupac donese kući robu i pročita garantni list, u nekim slučajevima sitnim slovima ne piše da ima prava na reklamaciju robe, nego na popravku aparata što je mnogo različitije od prave reklamacije. Onda je to ogromni problem da uz pomoć nas kupac dokaže da je iz radnje doneo pokvaren aparat – komentariše Jovanović.
Treći problem se tiče reklamacije obuće, a posebno sportskih patika. Taj problem potrošača je već godinama postoji. Jovanović kaže da se kupcima posle nekoliko dana „otvore“ đonovi, da se razlepe, a onda se ubeđuju sa prodavcima da nisu sami to uradili nego da je nekvalitet u pitanju.
M.S.