Tvrđavski most i njegovi trotoari preživljavaju „crveno“ mrcvarenje

skupsstina srbije 30 12 2008
piše: Nikola Savić (SRS)

Od svega što čovek podiže i gradi, ništa nije bolje i vrednije od mostova. Oni su podignuti uvek smisleno, na mestu na kom se ukrštava najveći broj ljudskih potreba, pisao je Ivo Andrić.

Jedan od takvih mostova, spaja centar Niša sa glavnim ulazom u nišku Tvrđavu, baš onako smisleno kako to Andrić opisuje. Može se slobodno reći da sudbina ovom mostu nije bila naklonjena. Izgrađen je tokom 1900. godine, i za ono vreme bio je moderan i atraktivan „gvozdeni most“. Rušen je u oba svetska rata, oba puta je i obnavljan, ali ipak nije imao sreće da preživi, makar do nekokog sledećeg rata. Neko se u međuvremenu dosetio da gvozdeni most zaklanja tvrđavsku Stambol kapiju i da ga treba ukloniti odatle. To je i učinjeno 1959. godine, tako da se gvozdenog mosta sećaju samo starije nišlije. Danas na tom mestu stoji, nama dobro poznati „tvrđavski most“, koji je podignut nakon rušenja pomenutog gvozdenog mosta. I gvozdeni i tvrđavski most, kao uostalom i svi drugi mostovi, preživeli su mnogo toga tokom svog postojanja.

Tvrdjavski most
Radi se i druga strana trotoara mosta

Međutim, može se slobodno reći da tvrđavski most nikada nije doživeo ovakvo mrcvarenje, kao što je slučaj sa rekonstrukcijom njegovih trotoara. Manje je vremena bilo potrebno da se on izgradi kao potpuno nov ili da se obnovi ratom porušen, nego što je danas potrebno da se rekonstruišu njegovi trotoari. Kinezi su brže izgradili most Zemun-Borča, nego što se u Nišu rekonstruišu mostovski trotoari. Činjenica je , da popravka pomenutih trotoara nebi predstavljala prevelik izdatak za bilo kog našeg sugrađanina prosečnog imućnog stanja, ali vlast se zbog toga ne uzbuđuje. Ionako smo navikli da su najveći uspesi ove vlasti, otvaranje liftova i praznih magacinskih hala.

Pitamo se, koliko li će tek vremena biti potrebno da se izvrši rekonstrukcija njegovog kolovoza, kada to jednog dana dođe na red.

zlikovac2
Jedna strana trotoara loše urađena

Vladajuća koalicija SNS-SPS, od svega obećavanog u 2014.godini, jedino je uspela da popravi trotoar i to samo na jednoj strani mosta. Međutim, ni to nije urađeno kako treba, pa se dobro sećamo da je zimus most „pocrveneo“. Ovih dana počinju pripreme za popravku i drugog trotoara na mostu. S obzirom kakva vlast vodi grad, to će izgleda biti i jedina invsticija u 2015. godini. Iako nije u stanju da obeleži ni horizontalnu signalizaciju, vlast se ne uzbuđuje, jer se svake godine uradi barem jedan trotoar.

Vlast je jedino ažurna kada su u pitanju parking mesta i uklanjanje vozila koja navodno „ugrožavaju saobraćaj“. Zato je danas pauk, najproduktivnija mašina u gradu, koja donosi, a malerozni vlasnici automobila tvrde otima, najviše novca. Stranački kadrovi i starnački botovi ipak moraju od nečega primiti plate.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *