Tri sličice niške surove realnosti

Predrag-Zlikovac
piše: Predrag Zlikovac, vojni penzioner

Na sitnicama se često može videti stanje među građanima. Tri vezane situacije u gradskom prevozu u Nišu su mi pokazale realnost koju živimo.

Kod autobuske stanice ulazi žena, obraća se kondukteru da nema novca i moli da se vozi. On odgovara da bez novca ne može koristiti prevoz. Ona insistira da su joj kondukteri rekli da može da se vozi, ako se javi kondukteru u autobusu, na šta pomenuti kondukter konstatuje da je neko slagao i da će se voziti na sopstvenu odgovornost.

Druga scena je dječak školskog uzrasta koji ulazi na stanici u autobus i kome kondukter insistira da pokaže kartu, a pošto je nema, traži da kupi i na kraju ga izbacuje iz autobusa.

Treća scena – ulazi „drčan“ građanin krupnije građe, negdje preko 100 kilograma. Prilazi mu kondukter i pita za kartu, odgovor je bio drzak i grub – “imam” (i ne pokazuje je), a kondukter zadovoljan odgovorom odlazi.

Poenta ove tri povezane situacije je što odslilavaju stanje u našem gradu i kako se ponašaju oni koji su se dokopali posla na gradskim ili „javnim“ jaslama.

autobuska-stanica

U prvoj situaciji Kondukter nije ni pomislio da ženu koja mu se prvo neupadljivo obratila da nema novca za kartu zaštiti od javne blamaže, a kamo li da pomisli da eventualnoj kontroli kaže da je dozvolio da se preveze pošto mu se obratila da nema novca.

U drugoj sitaciji pokazuje svoju osionost i snagu kao službeno lice prema slabijem i ne zaštićenom.

U trećoj sitaciji pokazuje svoje pravo lice „ljigavca“ koji podvija rep pred građaninom koji ima svoj stav i držanje i koji je samouvjeren i odlučan da će se zaštititi. Njega ništa ne pita.

Ove sitacije u jednom autobusu pokazuju put našeg sunovrata u koji svaki dan tonemo zbog katastrofalne ekonomake sitacije u koju je ovaj grad doveden,pa sada njegovi građani moraju da izdržavaju gradska preduzeća i prekobrojno zaposlene stranačke aktiviste u njima.

Normalno oni građani koji imaju snagu da se realno suprostave drskin službenicima i dalje će moći da koriste u ovom slučaju usluge prevoza, a da ne kupuju karte.

Tako je i sa svim drugim službama, ne diraju jake i drčne, a onima koji žele da svoja prava ostvare po zakonu, fali još jedan papir, jedino drčni i samouvjereni mogu da ostvare sva prava, pa čak i ono što po zakonu nije dozvoljeno.

4 Comments

  1. Da , da …….. važan je pravopis !!!
    Vuk K. može biti ponosan !
    Gde su „10 Božjih zapovesti“ i moral , solidarnost , humanost…
    Da je ovako samo u Nišu – kolaj rabota !
    Cela Srbija je otišla u „aut“ ili u „ofsajd“ !

  2. 1. Pisanje rečce „ne“ uz prideve ide spojeno.
    2. Glagol hvaliti se koristi u smisli pohvaliti nekog, izraziti se o nekome pohvalno. Vi ste ovde hteli da kažete da nešto „fali, nedostaje“.

  3. Pretpostavljam da se u poslednjeoj recenici ne hvali papir, vec da je u pitanju nedostatak papira, pa bi trebalo da pise „fali“.

  4. Ne diraju jake i one sto im pokazu zube.Na zalost,taj jaki gledace samo svoju pozadinu,nece da rec kaze da pomogne ovoj sirotici ili detetu.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

© 2022 GRAĐANIN - Gradjanin.rs je upisan u Registar medija Republike Srbije pod rednim brojem: IN000266