Objavljeno: среда, 22. јануар 2020.

„Desankin SMS servis“ obaveštava roditelje o kretanju deteta

Osnovna škola „Desanka Maksimović“  u Čokotu, jedna od najvećih i najrazuđenijih škola u Nišavskom okrugu sa oko 750 đaka, uvela je takozvani „Desankin SMS servis“ gde roditelji mogu da dobiju poruku da im dete nije stiglo u školu.

slobodna ilustracija

Miljan Bojanić, direktor škole kaže da je dovoljno da roditelji samo daju broj mobilnog telefona i svakog jutra ili poslepodneva, zavisno od smene, stići će im poruka da dete nije stiglo u školu. Roditeljima one dece koja stignu na vreme ili jave da će kasniti odnosno izostati, nije planirano da se šalju sms poruke.

Ovaj način kontrole kretanja dece je izuzetno važan, pogotovu nakon nestanka devojčice Monike Karimanović (12) koja je oteta u naselju Brzi Brod oko 7,20 sati, na putu za školu.

Bojanić kaže da će se time smanjiti i „bežanje sa časova“ jer će roditelji o tome biti obavešteni, ukoliko daju broj telefona.

I školi i roditeljima je prioritet bezbednost učenika tako da je veoma važna njihova međusobna komunikacija. Ovaj servis funkcioniše preko programa koji je osmislio naš profesor informatike i računarstva Filip Klain. NJegova svrha je prvenstveno povećanje bezbednosti učenika i unapređenje komunikacije sa roditeljima. Desankin SMS servis omogućava roditeljima dobijanje SMS poruke sa informacijom  o tome da je njihovo dete određenog dana odsutno sa nastave u roku od 30 minuta od početka nastave. naše je da obevestimo roditelja da je dete izostalo sa bilo kog časa. Onda roditelj u roku od dva dana imaju mogućnost da (ne)opravdaju izostanak đaka – objašnjava Bojanić.

On kaže da je edan od bitnih razloga za uvođenje ovog servisa, činjenica da mnogi učenici putuju iz okolnih sela do škole. Takođe i da se roditelji osećaju sigurnije kada znaju da će ih škola automatski obavestiti ukoliko su dete poslali u školu, a ono se tamo nije pojavilo.

– Ovaj sistem je kod nas funkcionisao i u prošloj i pretprošloj školskoj godini. Nekoliko  škola iz drugih gradova uvidele su da je ovo primer dobre prakse i preuzele su ovaj način informisanja roditelja. Preuzela je na primer jedna škola iz Novog pazara, a mnogi se raspituju i hteli bi nešto slično da uvedu. Smatramo da je naša inovacija  mogla  bolje da se iskoristi kako kako bi se pravovremeno reagovalo na nepredviđene situacije – zaključuje direktor Bojanić.

Ovaj servis pod nazivom elektronski dnevnik postoji još u nekim školama u Nišu, ali nije masovno prihvaćen od strane roditelja.

M.S.

 

Vaš komentar: