Zloupotrebe sa potvrdama o ozakonjenju više neće biti moguće

Zbog čestih zloupotreba građana, koji su donedavno od niške Uprave za planiranje i izgradnju, zahtevali izdavanje potvrda o početku procesa ozakonjenja, a sve radi priključenja na komunalnu infrastrukturu i elektroenergetsku mrežu, nakon čega bi stopirali pribavljanje ostale dokumentacije, ovaj papir ubuduće će znatno teže pribaviti.

Prema rečima nadležnih stručnjaka koji se bave ovim poslovima, svako ko ubuduće bude želeo da se priključi na kanalizacionu ili vodovodnu mrežu, ili dobije brojilo i vezu za električnu energiju, osim osnovne potvrde da je taj objekat u procesu ozakonjenja, moraće da obezbedi i elaborate o zatečenom stanju i o geodetskim radovima.

Tek nakon plaćene takse i sa potrebnim papirima, činovnici nadležnih Sekretarijata će, ili sa „pojačanim“ oprezom dati potreban dokument, ili će maksimalno brzo ozakoniti bespravno sagrađen objekat, kako bi on dobio komunalnu infrastrukturu.

Dešavale su se zloupotrebe, to je čak i resorno Ministarstvo primetilo i zabranilo nam da izdajemo te potvrde, pa evo samo se setite, nedavno je naša koleginica bila privedena, jer je izdala takav papir čoveku koji se priključio na gradski vodovod, tako da smo te uslove znatno pooštrili, jer niko od nas ne želi da završi u zatvoru, a i cilj nam je da se objekti i u zemlji, a i naravno na području Grada što pre legalizuju, izjavio je Miroljub Stanković, sekretar Sekretarijata za inspekcijske poslove.

Stanković je dodao je Komisija za popis, koja je radila na terenu do 10.og marta odradila gotovo 99 odsto objekata i da je ostala samo nekolicina čiji vlasnici nisu trenutno bili prisutni, mada naglašava, da je potrebno uraditi i ponovnu proveru da nema duplikata, jer svakako ima i onih koji su već podneli zahtev za ozakonjenje, ali da se za te poslove čeka kompjuterska oprema za novozaposlenih 30 pravnika i diplomiranih inžinjera građevine.

Trenutno ti ljudi, kojima će s, citiram ministarku Mihajlović „ugovor na određeno produžavati na tri meseca“ naredne tri godine, nemaju na čemu da rade, a kada dobiju kompjutere onda će to ići sve brže, jer treba pregledati dokumentaciju za oko 40 hiljada objekata, a onda će uz našu potvrdu, koju će građani odneti do Sekretarijata za planiranje i izgradnju, zajedno sa ostalim dokumentima moći da ostvare svoja prava, i verujem da će to brzo ići, objasnio je sekretar Stanković.

Pre dve nedelje, u Vladu i resorno Ministarstvo su na sastanak pozvani predstavnici Sekretarijata svih lokalnih samouprava, i na osnovu ocenjenog rada i uspešnosti popisa, Niš je u odnosu na sve ostale gradove, na četvrtom mestu.

N.Marković

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *