Deset osnovnih načela potrošača u zemljama Evropske Unije


Dok se u zemljama Evropske unije zakoni o potrošačima stalno unapređuju, doteruju u skladu sa situacijom, u Srbiji malo ko pšoštuje i ove stare zakone koji bi trebali da štite svakog građanina Srbije.

Dokument koji je izdala Opšta uprava Evropskog povereništva za zaštitu zdravlja i potrošača kojim se rukovodi zakonodavstno Evropske unije u zaštiti svojih potrošača bez obzira na to u kojoj od Evropskih zemalja žive i rade, dovoljno pokazuje kako se u tim zemljama štite potrošači.

Promocija prava potrošača, blagostanje i dobrobit temeljne su vrednosti u Evropskoj uniji.

Stvarna zaštita potrošačkih prava zavisi od toga koliko su pojedine države u svoje nacionalne zakone ugradile ova načela. Većina je uskladila tako da se tamo ne može dogoditi da se nervirate oko zamene iscepanih patika i slične situacije.

Deset(10) načela su:

  1. KUPITE ŠTA ŽELITE I TAMO GDE ŽELITE
  2. AKO PROIZVOD NE RADI (ne ispunjava svoju funkciju) VRATITE GA NAZAD,
  3. VISOKI SIGURNOSNI STANDARDI ZA HRANU I DRUGU ROBU ŠIROKE POTROŠNJE,
  4. SAZNAJTE ŠTA JEDETE (saznajte i informišite se o onom što jedete),
  5. UGOVORI TREBAJU BITI POŠTENI I PRAVIČNI ZA POTROŠAČE
  6. POTROŠAČ MOŽE PONEKAD PROMENITI MIŠLJENJE
  7. POTROŠAČIMA TREBA OMOGUĆITI UPOREĐIVANJE CENA
  8. POTROŠAČ NE SME BITI ZAVEDEN I OBMANUT
  9. ZAŠTIĆENI STE TOKOM GODIŠNJEG ODMORA

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *