Dok se u zemljama Evropske unije zakoni o potrošačima stalno unapređuju, doteruju u skladu sa situacijom, u Srbiji malo ko pšoštuje i ove stare zakone koji bi trebali da štite svakog građanina Srbije.
Dokument koji je izdala Opšta uprava Evropskog povereništva za zaštitu zdravlja i potrošača kojim se rukovodi zakonodavstno Evropske unije u zaštiti svojih potrošača bez obzira na to u kojoj od Evropskih zemalja žive i rade, dovoljno pokazuje kako se u tim zemljama štite potrošači.
Promocija prava potrošača, blagostanje i dobrobit temeljne su vrednosti u Evropskoj uniji.
Stvarna zaštita potrošačkih prava zavisi od toga koliko su pojedine države u svoje nacionalne zakone ugradile ova načela. Većina je uskladila tako da se tamo ne može dogoditi da se nervirate oko zamene iscepanih patika i slične situacije.
Deset(10) načela su:
- KUPITE ŠTA ŽELITE I TAMO GDE ŽELITE
- AKO PROIZVOD NE RADI (ne ispunjava svoju funkciju) VRATITE GA NAZAD,
- VISOKI SIGURNOSNI STANDARDI ZA HRANU I DRUGU ROBU ŠIROKE POTROŠNJE,
- SAZNAJTE ŠTA JEDETE (saznajte i informišite se o onom što jedete),
- UGOVORI TREBAJU BITI POŠTENI I PRAVIČNI ZA POTROŠAČE
- POTROŠAČ MOŽE PONEKAD PROMENITI MIŠLJENJE
- POTROŠAČIMA TREBA OMOGUĆITI UPOREĐIVANJE CENA
- POTROŠAČ NE SME BITI ZAVEDEN I OBMANUT
- ZAŠTIĆENI STE TOKOM GODIŠNJEG ODMORA